KER: facebookowa reklama Cydru Lubelskiego nieetyczna, bo promuje alkohol

Reklama Cydru Lubelskiego Miodowego, produkowanego przez firmę Ambra umieszczona w mediach społecznościowych narusza Kodeks Etyki Reklamy, bo promuje alkohol - uznała Komisja Etyki Reklamy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
KER: facebookowa reklama Cydru Lubelskiego nieetyczna, bo promuje alkohol

Komisja Etyki Reklamy zajmowała się skargą na reklamę internetową Cydru Lubelskiego Miodowego, produkowanego przez firmę Ambra. Reklama ta umieszczona była na facebookowym fanpage’u marki - prezentowała Cydr Lubelski Miodowy i hasło „Miodzio wynik”.

Skarżąca ją zwróciła uwagę, że poprzez sformułowanie "Z Cydr Lubelski na pewno się uda" i pokazanie butelki cydru jako zawodnika na bieżni reklama ta sugeruje, że dzięki piciu alkoholu osiąga się lepsze wyniki sportowe. - O ile mi wiadomo, ustawa antyalkoholowa zabrania łączenia napojów alkoholowych ze sprawnością fizyczną czy wywoływania skojarzeń z sukcesem zawodowym - napisano w skardze.

grafika

Przedstawiciele firmy Ambra wyjaśnili, że umieszczony na fanpage’u marki post był inspirowany kibicowaniem polskim sportowcom podczas zmagań na igrzyskach olimpijskich i nawiązywał do kibicowania, a nie uprawiania sportu. - Przedstawiony przypadek przeanalizowaliśmy z należytą starannością. Zwróciło to naszą uwagę i pozwoliło lepiej zrozumieć wrażliwość konsumentów. W związku z tym w przyszłości tego typu działaniom będzie towarzyszyć jeszcze większa ostrożność i jednoznaczna, jeszcze wyraźniejsza atencja czy aby nasza publikacja nie może się nieodpowiednio skojarzyć. Zwrócimy też jeszcze większą uwagę na treści zamieszczane w osobistych komentarzach osób śledzących nasz profil i z większą uwagą będziemy je moderować - napisano w odpowiedzi na postawione zarzuty.

KER zwróciła uwagę, że w zaskarżonej reklamie przedstawiono znak towarowy, kształt graficzny i opakowanie, które są tożsame z oznaczeniem napoju alkoholowego i dlatego narusza ona Kodeks Etyki Reklamy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"