KER: reklama Braveranu nie jest seksistowska ani szkodliwa dla dzieci (wideo)

Komisja Etyki Reklamy nie dopatrzyła się naruszenia norm branżowego kodeksu etycznego w animowanym spocie telewizyjnym Braveranu (Aflofarm Farmacja Polska).

bg
bg
Udostępnij artykuł:
KER: reklama Braveranu nie jest seksistowska ani szkodliwa dla dzieci (wideo)

Do Komisji Etyki Reklamy działającej przy Radzie Reklamy wpłynęło kilka skarg na emitowany w telewizji od paru miesięcy spot preparatu poprawiającego potencję u mężczyzn Braveran, którego producentem jest Aflofarm Farmacja Polska.

W jednej ze skarg napisano, jest to kolejna reklama seksistowska. „W naganny sposób opisuje działanie produktu. Mówienie o zapalaniu korzenia jednoznacznie wskazuje co autor miał na myśli. O ile emitowanie tej reklamy po godzinie 23. nie byłoby problemem, o tyle emitowanie jej o godzinie 19:20 uważam za przejaw degeneracji, chamstwa i totalnym braku smaku, o uczuciach już nie wspomnę” - można przeczytać w uzasadnieniu skarżącego. Kolejny skarżący napisał: „Domagam się wycofania tego rodzaju spotów z pory emisji przed godz. 23.00”.

W innej skardze czytamy z kolei: „Rzeczoną reklamę stacja Polsat Film puszczała w trakcie emisji filmu dla dzieci pt. Matylda. Pragnę nadmienić, że ten film jest dla dzieci i bez ograniczeń wiekowych. Uważam, że są odpowiedniejsze godziny (np. wieczorne) na emisję reklam o takiej tematyce. Oglądałam film z małymi dziećmi, które według mnie nie muszą być jeszcze atakowane takimi treściami”.

W odpowiedzi na złożone skargi przedstawiciele Aflofarmu poinformowali, że spot Braveranu nie jest skierowany do dzieci ani młodzieży, lecz osób pełnoletnich. „Co więcej, wskazuję, że reklama ta poprzez użyte środki wyrazu w żaden sposób nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami ani nie narusza żadnych norm moralnych. Ponadto dotyczy produktu wspomagającego funkcje seksualne, a więc skierowana jest do osób, które z różnych powodów odczuwają potrzebę lepszego zadbania o ten aspekt życia” - napisali.

Ich zdaniem forma przekazu reklamowego jest subtelna, nie emanuje seksem, nie jest też wulgarna ani wyzywająca, nie nawołuje i nie zachęca do podjęcia aktywności seksualnej. Ponadto zawiera sformułowania, które właśnie wyłącznie osobom dorosłym mogą nasuwać jakiekolwiek skojarzenia, a dziecko nie powiąże treści ani obrazu reklamy z przeznaczeniem produktu.

Komisja postanowiła oddalić złożone skargi. Uznała, że reklama Braveranu nie zagraża fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi małoletnich. Ponadto ze względu na swoją subtelność i kreację w formie filmu rysunkowego nie naruszyła odpowiedzialności społecznej ani dobrych obyczajów.

KER jednocześnie zaapelowała do reklamodawców o zachowanie szczególnej wrażliwości oraz głębszej analizy czasu emisji spotów, aby te adresowane wyłącznie do osób dorosłych nie były emitowane w sąsiedztwie audycji skierowanych do dzieci.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach