Kanał nadawany w jakości 4K zmieni nazwę

Dostępny w ofercie platformy satelitarnej Polsat Box i sieci kablowych Vectra, UPC i Toya kanał Insight TV UHD zmieni nazwę na Inultra. Do rebrandingu stacji nadawanej w jakości 4K dojdzie w najbliższych dniach. Przed miesiącem nastąpił on już na rynku niemieckim.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Kanał nadawany w jakości 4K zmieni nazwę

W ramówce Insight TV UHD można znaleźć programy rozrywkowe, dokumentalne, poświęcone podróżom i sportom ekstremalnym. Wszystkie są nadawane w rozdzielczości 4K i 50 FPS. Za Odrą zmianie nazwy na Inultra towarzyszyły uruchomienie dodatkowego kanału – Inplus. W przeciwieństwie do Inultra jest on nadawany „jedynie” w jakości HD.

Nie wiadomo czy taka stacja zostanie zaoferowana również polskim widzom. Nadawca nie zdradza dokładnego terminu zmiany nazwy. Sieć kablowa Vectra w swoim programie telewizyjnym Insight TV UHD przedstawia już jako Inultra. Operator Jambox w informacji o oferowanych kanałów również pisze o Inultra.

grafika

Widzowie są, ale kanałów 4K niewiele

Niedawno informowaliśmy, że z badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów wynika, iż 18,5 proc. gospodarstw domowych nad Wisłą jest w posiadaniu telewizorów 4K. 1,3 proc. posiada sprzęty obsługujące jeszcze lepszą rozdzielczość, bo 8K. W 4K można oglądać wybrane produkcje na Netflixie (w przypadku wykupienia najdroższego pakietu), Disney+, Canal+ online, Amazon Prime Video, HBO Max, Polsat Box Go, Playerze i m.in. kanały Eleven Sports 1 4K, Canal+ 4K Ultra HD, Museum 4K, Insight TV UHD, dostępne na platformach cyfrowych i w sieciach kablowych.

Wkrótce może do nich dołączyć kanadyjski kanał przyrodniczy Love Nature 4K, którego w rozmowach z operatorami płatnej telewizji reprezentuje Pasjatv. Jesienią ma natomiast powrócić kanał TVP 4K, który działał przy okazji mundialu w Rosji w 2018 roku i Euro 2020. Po transmisjach z mundialu w Katarze skupi się na treściach rozrywkowych. Będzie dostępny bezpłatnie w naziemnej telewizji cyfrowej.

Operatorzy niechętnie inwestują w kanały 4K, ponieważ ich emisja drogą satelitarną jest znacznie droższa. Wymaga wynajęcia dodatkowych transponderów. Operatorzy satelitarni, tacy jak Eutelsat narzekają, że platformy cyfrowe nie są skore do inwestowania w jakość Ultra HD, choć w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych nawet 50 proc. widzów posiada telewizory 4K.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały