Koniec polskiej edycji magazynu „Top Gear”. RASP rezygnuje z licencji

Po ponad ośmiu latach ukazywania się znika polska edycja magazynu motoryzacyjnego „Top Gear”. Ringier Axel Springer Polska zdecydował się nie przedłużać licencji na wydawanie tytułu.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

- Tak, to ostatni numer „TG”, który przygotowaliśmy w tym składzie, stąd pożegnalne hasło na okładce. Skończyła się nasza licencja na wydawanie miesięcznika w Polsce, kończy się też nasza z górą ośmioletnia przygoda z najlepszym magazynem motoryzacyjnym na świecie - napisali dziennikarze magazynu w zapowiedzi jego październikowego wydania. - Przez ten czas wydaliśmy 105 numerów, w których zamieściliśmy ok. 15 tys. stron materiałów, jakich nie mogliście znaleźć w żadnym innym tytule motoryzacyjnym na rynku. Przez nasze łamy przewinęło się kilkudziesięciu świetnych autorów tekstów i zdjęć, a nad jakością magazynu czuwali najlepsi graficy, tłumacze i tylko jedna korektorka, niezastąpiona pani Jola - wyliczyli.

Polska edycja miesięcznika pojawiła się na rynku na początku 2008 roku. Redaktorem naczelnym pisma był wówczas Piotr R. Frankowski. Przez pierwsze trzy lata magazyn wydawała Burda Media Polska, a w 2011 roku licencję przejął Ringier Axel Springer Polska. Nastąpiła wówczas zmiana na stanowisku redaktora naczelnego, obowiązki Frankowskiego przejął dotychczasowy zastępca - Szymon Sołtysik.

W ostatnich latach sprzedaż „Top Gear” mocno spadała. Miesięcznik ten najwyższą sprzedaż ogółem zanotował w pierwszym roku ukazywania się na rynku - 91 945 egz. Liczba sprzedawanych egzemplarzy tego tytułu w kolejnych latach systematycznie spadała - w 2013 roku wynosiła 43 678 egz., w 2014 roku - 40 702 egz., w 2015 roku - 30 771, a w pierwszym półroczu br. - 23 912 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/motor-i-auto-moto-na-czele-sprzedazy-pism-motoryzacyjnych-w-i-polroczu-2016-ostro-w-dol-top-gear ##

W ostatnim numerze miesięcznika jest sporo materiałów wspomnieniowych i pożegnalnych. Dołączono do niego kalendarz na przyszły rok.

Marka  „Top Gear” pozostanie w Polsce w formie strony internetowej Topgear.com.pl. W redakcji miesięcznika pracowało siedem osób. - W większości będą tworzyli treści do innych magazynów i serwisów motoryzacyjnych Grupy Onet-RAS Polska, w tym do serwisu topgear.com.pl. Szczegółów personalnych nie komentujemy - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, group communications manager w firmie.

Przypomnijmy, że na początku 2012 roku Ringier Axel Springer Polska po kilkunastu latach ich obecności na rynku zrezygnował z miesięczników młodzieżowych „Popcorn” i „Dziewczyna”, uzasadniając, że nie ma wystarczających perspektyw przed tym segmentem. Wydawanie magazynów przejęła firma BPV Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana