Konsumpcja mediów: mobile w górę - tracą pecety, telewizja, radio i prasa

Dorośli Amerykanie coraz częściej konsumują media na ekranach urządzeń mobilnych. Tracą na tym pecety oraz media tradycyjne - wynika z analizy firmy eMarketer.

km
km
Udostępnij artykuł:

W 2013 roku średni dzienny czas przeznaczany przez dorosłych mieszkańców USA na konsumowanie mediów na ekranach urządzeń mobilnych wzrósł w porównaniu z rokiem 2012 o 46,3 proc., przy czym zdecydowanie szybszy wzrost odnotowano w przypadku treści wideo (+175 proc.) niż portali społecznościowych (+93,3 proc.). Podobna tendencja ma się utrzymać w bieżącym roku (odpowiednio +50 proc. i +20,7 proc.), przy 23-proc. wzroście prognozowanym dla całego kanału mobile.

W przypadku telewizji spadek ma wyhamować z 2,5 proc. w 2013 roku do 1,1 proc. w roku 2014. Za to dla radia i prasy przewidywane jest przyspieszenie negatywnego trendu: odpowiednio z 6,5 proc. do 7 proc. oraz z 15,8 proc. do 18,8 proc.

Na rosnącej popularności urządzeń mobilnych tracą także komputery stacjonarne i laptopy. W zeszłym roku średni dzienny czas poświęcany na konsumowanie mediów za pośrednictwem tego typu urządzeń zmalał o 5,4 proc., a w tym roku ma spaść o kolejne 5 proc.

grafika

t

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"