KRRiT zorganizuje Okrągły Stół Mediów poświęcony reklamie suplementów diety

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w tym tygodniu zorganizuje kolejne spotkanie w ramach inicjatywy Okrągłego Stołu Mediów. Tym razem rozmowy będą poświęcone reklamom suplementów diety i potrzebie regulacji rynku.

nb
nb
Udostępnij artykuł:

Pod koniec tygodnia przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Witold Kołodziejski zorganizuje kolejne spotkanie Okrągłego Stołu Mediów. Do udziału w obradach poświęconych reklamie suplementów diety, wyrobów medycznych oraz żywności specjalnego przeznaczenia zaprosił przedstawicieli Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Głównego Inspektora Sanitarnego, Głównego Inspektora Farmaceutycznego, Rady Reklamy, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA oraz nadawców i przedstawicieli rynku farmaceutycznego i żywności.

- W czwartek planujemy kolejną odsłonę Okrągłego Stołu Medialnego. Zapraszamy nadawców, reklamodawców z branży farmaceutycznej oraz suplementów diety, Ministerstwo Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego, Głównego Inspektora Farmaceutycznego. Będziemy mówić o problemie reklamy suplementów diety i regulacjach, dotyczących tego rodzaju reklamy - powiedział Wirtualnemedia.pl, Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Organ podczas spotkania ma przedstawić własny punkt widzenia, opowiedzieć o jakich propozycjach regulacji myśli i czego oczekuje od producentów i nadawców.

- Celem tego spotkania jest nadanie kierunku do dalszych prac, które będą odbywały się w Krajowej Radzie, a także nakłonienie rynku do wprowadzenia mechanizmu samoregulacji oraz przyjęcia Kodeksu Dobrych Praktyk – zapowiada Kołodziejski. - Uważamy, że samoregulacja jest elastyczniejszą formą porozumienia: pozwala wypracować kompromis – potrzebny z jednej strony po to, aby część rynku i przemysłu mogła się rozwijać, a z drugiej strony, aby nie tracili na tym konsumenci – podkreśla w rozmowie z nami.

Przewodniczący dodaje, że KRRiT liczy na to, że rynek w zakresie reklamy suplementów diety ureguluje się sam, a zainteresowane podmioty będą w stanie się ze sobą porozumieć.

- Chodzi również o wprowadzenie pewnych ograniczeń, zasad w reklamie suplementów diety, po to, by nie wprowadzać konsumentów w błąd. Jeżeli taki kodeks nie powstanie, wtedy Krajowa Rada będzie chciała wprowadzić własne regulacje – zapowiada.

Okrągły Stół Mediów polem do porozumienia dla nadawców medialnych

Do tej pory odbyły się dwa spotkania w ramach prac Okrągłego Stołu Medialnego. W trakcie posiedzeń ustalono, że powstanie „Kodeks dobrych praktyk nadawców”, którego pilnować ma powołana Rada Nadawców. W spotkaniu wzięli udział - poza szefem KRRiT Witoldem Kołodziejskim -  przedstawicie telewizji naziemnych: TVP, TVN, Telewizja Polsat, ZPR Media, Fundacja Lux Veritatis, Telewizja Puls, Discovery Networks, a także Wirtualna Polska (Telewizja WP) i Telewizja Kino Polska (Kino Polska TV).

Cykl spotkań w ramach Okrągłego Stołu Medialnego, Witold Kołodziejski zapowiedział w styczniu br., gdy ogłaszał uchylenie kary dla TVN. Zrobił to, podkreślając, iż należy zauważyć „niezwykłą wagę problemu brutalizacji życia publicznego, narastającej agresji kierowanej także przeciwko dziennikarzom, propagowania mowy nienawiści i dezinformacji tzw. "fake news”. Okrągły Stół ma odbywać się z udziałem środowisk dziennikarskich, naukowych, ale przede wszystkim z aktywnym uczestnictwem nadawców.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]