1,47 mld smartfonów sprzedanych w 2016 r. Apple pokonało Samsunga w IV kw.

W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku na świecie sprzedanych zostało 428,5 miliona smartfonów. Istotna zmiana nastąpiła na pozycji lidera: Samsung stracił ja na rzecz Apple - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:
1,47 mld smartfonów sprzedanych w 2016 r. Apple pokonało Samsunga w IV kw.

Globalna sprzedaż smartfonów w IV kwartale 2016 roku zwiększyła się o 6,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (400,7 mln).

Pozycję lidera rynku stracił Samsung, który zanotował spadek sprzedaży w ujęciu rocznym o 5,2 proc., z 81,7 mln do 77,5 mln sztuk, a także spadek rynkowego udziału - o 2,3 pkt. proc., do 18,1 proc.

Potknięcie rywala wykorzystało Apple, które zanotowało wzrost sprzedaży swoich smartfonów o 4,7 proc., z 74,8 mln do 78,3 mln sztuk. Co prawda udział w rynku firmy z Cupertino zmniejszył się z 18,7 proc. do 18,3 proc., ale nie przeszkodziło to jej w awansie na pierwsze miejsce w rankingu.

Na trzecim miejscu znalazła się firma Huawei, po raz pierwszy w historii z dwucyfrowym udziałem w rynku (10,6 proc.), a pierwszą piątkę uzupełniły kolejne firmy z Chin - OPPO i vivo, które mogą się pochwalić trzycyfrowymi wzrostami sprzedaży rok do roku.

grafika

 

W całym 2016 roku na świecie sprzedano 1,47 miliarda smartfonów - o 2,3 proc. więcej niż w roku 2015 (1,44 mld). Tempo wzrostu wyraźnie zmalało, jako że w okresie 2014-2015 sprzedaż zwiększyła się o 10,4 proc.

Pozycję lidera utrzymał tutaj Samsung, wyprzedzając Apple, Huawei, OPPO i vivo.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię