Liczba upadłości polskich przedsiębiorstw może dojść do 900 w 2010 roku

Liczba upadłości polskich przedsiębiorstw może sięgnąć nawet 900 na koniec 2010 roku, wynika z raportu “Procesy Upadłościowe Przedsiębiorstw w Polsce” autorstwa Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

“Biorąc pod uwagę zamkniętą liczbę upadłości mających miejsce w I kwartale 2010 r. (180 bankructw), których podanie do publicznej wiadomości w zdecydowanej większości zostało dokonane, w stosunku do liczby upadłości mających miejsce w I kwartale 2009 r. (134 bankructwa) – przyrost o 34,33%, należy spodziewać się, że w 2010 r. odnotujemy około 900 upadłości” – czytamy w raporcie.

Autorzy raportu zaznaczają, że skala upadłości przedsiębiorstw jaka trwa od ubiegłego roku (wzrost w 2009 r. o 64% liczby upadłości względem roku poprzedniego) miała swoją kontynuację w I półroczu 2010 r,

"Wszystko wskazuje również na to, iż rok 2010, w porównaniu z ostatnimi 5 latami (od 2006 r.), zostanie zamknięty rekordową pod względem liczby bankrutujących przedsiębiorstw wielkością. Ich liczba powinna oscylować między 700-750 zamkniętymi postępowaniami"- podano także.

Dane za I półrocze 2010 wskazują na przyrost liczby upadłości o 8,64%. "Skala upadłości w poddanym badaniom okresie ulegnie dalszemu zwiększeniu, z racji opóźnienia, jakie występuje pomiędzy sądowym postanowieniem o upadłości przedsiębiorstwa, a jego formalnym przekazaniem do publicznej wiadomości” – czytamy dalej.

W I połowie 2010 r. największy udział upałości dotyczył przedsiębiorstw z branży budowlanej, firm produkcyjnych i sektor sprzedaży hurtowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej