Agencja reklamująca Lidla bez jednej czwartej zysku

W 2023 roku GPD Agency, zajmująca się obsługą m.in. sieci sklepów Lidl, przy minimalnym spadku przychodów wydała na działalność operacyjną ponad 4 proc. więcej niż przed rokiem. W konsekwencji jej zysk netto zmalał o ponad 5 mln zł.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Agencja reklamująca Lidla bez jednej czwartej zysku
Kadr z reklamy Lidla z mapą cen z sklepach Lidl i Biedronka

GPD Agency w 2023 roku wypracowała 124,73 mln zł przychodów, o 0,3 proc. mniej niż przed rokiem. Agencja od lat zajmuje się obsługą sieci sklepów Lidl, w ub.r. przygotowała też kampanię ich marki własnej na rynek niemiecki.

Ponadto stworzyła reklamy m.in. Delecty, D-Vitum forte, Bakalland, Frugo Energy (zaczęła stałą obsługę tej marki), John Dog, Doppelherz, Łaciate i Spółdzielcza Grupa Bankowa (po przetargu wygranym jesienią 2022 roku). Jej przychody od kontrahentów krajowych poszły w górę z 85,11 do 100,9 mln zł, a te od zagranicznych zmalały z 39,89 do 23,83 mln zł.

W sprawozdaniu firma wyliczyła, że przy realizacji projektów testowała i wdrażała nowe narzędzia, m.in. szeroko pojętą sztuczną inteligencję do automatyzacji działań, a także oprogramowanie runway, Unreal Engine i technologię LED w produkcjach wideo.

Mniej pracowników w GPD Agency

Działalność operacyjna GPD Agency kosztowała w 2023 roku 106,08 mln zł, o 4,5 proc. więcej niż przed rokiem. To przede wszystkim skutek wzrostu wydatków na usługi obce z 54,07 do 59,95 mln zł.

Natomiast koszty wynagrodzeń zmniejszyły się z 31,86 do 30,35 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych wzrosły z 5,82 do 6,12 mln zł. Agencja ograniczyła liczbę pracowników etatowych: w ujęciu średniorocznym z 325 do 297, a na koniec ub.r. pracowało w niej 291 osób.

Rentowność firmy pogorszyły też spadek pozostałych wpływów operacyjnych z 723,8 do 284,7 tys. zł, a także wzrost pozostałych wydatków operacyjnych ze 102,9 tys. do 1,09 mln zł i kosztów finansowych z 71,9 do 309,7 tys. zł.

GPD Agency osiągnęła w 2023 roku 17,84 mln zł zysku operacyjnego i 14,04 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 24,14 i 19,27 mln zł rok wcześniej. Zeszłoroczny zysk netto w całości przeznaczono na kapitał zapasowy.

W 2024 roku GPD Agency planuje rozwijać i wdrażać kolejne nowe technologie. - Celem długoterminowym jest utrzymanie pozycji lidera w kraju i osiągniecie pozycji znaczącej agencji na rynku europejskim. Spółka zakłada automatyzację działań, ciągły rozwój i optymalizację portfela usług, mając na względzie zmieniające się oczekiwania i preferencje klientów - wyliczono w sprawozdaniu.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek