„M jak miłość”, „Ranczo” i „Na dobre i na złe” najpopularniejszymi serialami

W tym roku, wśród seriali największą popularnością cieszą się znane i lubiane od lat produkcje TVP, a na ich czele tradycyjnie stoi „M jak miłość”. Zdecydowanie słabsze wyniki oglądalności notują seriale zagraniczne.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W okresie od 1 stycznia do 26 czerwca br. wśród polskich seriali największą widownię zgromadził nadawany przez TVP2 serial „M jak miłość”. Jego najchętniej oglądany odcinek nadany 9 stycznia obejrzało aż 7,94 mln widzów, co przełożyło się na 46,85 proc. udziału w grupie ogólnej widzów oraz 40,65 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło nadawane przez TVP1 „Ranczo”, którego najpopularniejszy odcinek miał 7,26 mln widzów, przy udziałach na rynku odpowiednio 39,50 proc. oraz 30,53 proc. Na ostatnim miejscu podium uplasował się nadawany w TVP2 serial „Na dobre i na złe” z 27 stycznia z oglądalnością na poziomie 5,83 mln widzów (35,15 proc. oraz 26,91 proc.).

Bardzo dużą popularnością cieszyły się także „Ojciec Mateusz” TVP1 z 15 stycznia (5,56 mln widzów; 37,34 proc. oraz 30,20 proc.) oraz Dwójkowe „Barwy szczęścia” z 5 marca (5,35 mln widzów; 32,73 proc. oraz 27,97 proc.). Pozostałe seriale zanotowały już wyniki poniżej pięciu milionów oglądających.

W zestawieniu dziesięciu topowych odcinków seriali osiem pierwszych pozycji zajęły produkcje nadawane przez TVP (Jedynka wprowadziła pięć pozycji, a Dwójka - trzy). Dwa ostatnie miejsca przypadły serialom nadawanym w TVN.

Z kolei najchętniej oglądaną produkcją zagraniczną pozostał nadany na Polsacie 5 lutego serial „CSI - Kryminalne zagadki Miami”. Zanotował on widownię na poziomie 2,94 mln widzów przy udziałach odpowiednio 18,99 proc. oraz 22,42 proc. Drugą lokatę zajęła „Terra Nova” w TVP1 (2,80 mln widzów; 17,68 proc. i 18,16 proc. udziałów), a na ostatnim miejscu podium znalazły się „Kości” emitowane przez Polsat z 5 lutego (2,60 mln widzów; 21,99 proc. i 27,72 proc. udziałów). W tym zestawieniu najwięcej, bo cztery pozycje umieścił Polsat. Trzy miejsca zajęły produkcje nadawane w TVP1, dwa – w TVP2, i  jedno – w TVN.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style