Maria Szarapowa zmieni nazwisko na Sugarpova w ramach promocji cukierków

Rosyjska tenisistka Maria Szarapowa chce na czas turnieju US Open zmienić swoje nazwisko na Sugarpova, aby promować linię słodyczy, której jest właścicielką.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Szarapowa złożyła wniosek do sądu na Florydzie, gdzie aktualnie mieszka, o zmianę nazwiska na Sugarpova na czas trwania US Open. Taką nazwę nosi jej własna linia słodyczy, której logo ma się również pojawić na stroju tenisistki w trakcie turnieju.

Aby zrealizować ten plan, sportsmenka potrzebuje również zgody organizatorów US Open. Jak zapewniają jej menadżerowie, kwestie prawne mają nie stanowić tutaj żadnego problemu. Tymczasem sam pomysł spotkał się z krytyką ze strony amerykańskiej branży marketingowej.

grafika

Marka cukierków Sugarpova została wprowadzona na rynek przed ubiegłorocznym US Open. Są one dostępne w luksusowych hotelach i w sprzedaży wysyłkowej. Słodycze występują w 15 kształtach, wśród których są m.in. pająki, damskie szpilki, usta oraz piłki tenisowe. Tenisistka ma plany rozszerzenia asortymentu swojej marki o kosmetyki, ubrania oraz akcesoria modowe.

grafika

Nie jest to pierwszy przypadek zmiany nazwiska przez sportowca w celach marketingowych. Prekursorem tego pomysłu był australijski kierowca rajdowy Peter „Captain” Janson, który promował produkującą części samochodowe firmę NGK pod nazwiskiem NGK Janson. Natomiast w 1999 roku jeden z graczy futbolu australijskiego, Gary Hocking, zmienił swoje nazwisko na Whiskas, za co jego klub miał otrzymać od producenta karmy dla kotów 80 tys. dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana