"Bezcenna" podróż Lionela Messiego w nowej reklamie Mastercard. Wykorzystano deepfake

Firma Mastercard wystartował z nową kampanią reklamową "What's priceless to you?" – w filmie legendarny piłkarz Lionel Messi opowiada o swojej bezcennej podróży z Argentyny do Hiszpanii, która otworzyła mu drogę do wielkiej sportowej karieru. Twórcy spotu „przywrócili” archiwalny materiał filmowy za pomocą technologii deepfake.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W związku z tym, że 28 maja odbędzie się finał Ligi Mistrzów (zagrają w nim Liverpool i Real Madryt), jeden z głównych sponsorów tych rozgrywek firma Mastercard opublikowała spot pokazujący, jak Lionel Messi przed laty musiał wyjechać z domu, aby grać w Barcelonie.

W promocji marka pokazała materiał z ekscytującej przeprowadzki 13-letniego Messiego do innego kraju - ze względu na karierę sportową nastolatek musiał opuścić rodzinę i przyjaciół w Argentynie. Pod koniec filmu legenda spotyka siebie samego z przeszłości. Dorosły sportowiec mówi o tym, że ciężka praca i wszelkie trudności opłacą się, a ulubiona gra będzie towarzyszyć przez całe życie.

Spot reklamowy trwający ponad minutę, stworzony przez agencję McCann, przedstawia postarzanego cyfrowo Messiego, który jest ambasadorem marki Mastercard. Jest to najnowszy element platformy marki pod nazwą „Priceless”.

„Miałem wątpliwości i lęki, które musiałem przezwyciężyć, aby dotrzeć do miejsca, w którym jestem dzisiaj – i, szczerze mówiąc, zrobiłem znacznie więcej, niż kiedykolwiek byłem w stanie sobie wyobrazić, gdy byłem dzieckiem. To moja pasja i miłość do sportu utrzymywały mnie przy życiu” – wyjaśnił Messi w wywiadzie udzielonym Mastercard w ramach kampanii. -„Gra w piłkę nożną dała mi tak wiele bezcennych doświadczeń i pozwoliła mi osiągnąć znacznie więcej poza boiskiem dzięki Fundacji Leo Messi, innym przedsięwzięciom i wsparciu wszystkich fanów” – powiedział.

Messi opublikował film 12 maja na swoim własnym koncie na Instagramie, które ma 325 milionów obserwujących, planowana jest również dalsza aktywność za pośrednictwem posiadanych przez Mastercard kont w mediach społecznościowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana