Media Expert i Metro Group z dużo więcej na reklamy, spadki Volkswagena, Procter & Gamble i Lidla (TOP 10)

W styczniu br. media pozainternetowe cennikowo zarobiły z reklam o 7,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost wydatków miała firma Terg, która jest m.in. właścicielem sieci sklepów Media Expert, a także Metro Group i Orange Polska. Mniej aktywne reklamowo były z kolei Volkswagen Group Polska, Procter&Gamble Polska i Lidl Polska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Cennikowe wpływy reklamowe mediów pozainternetowych (bez rabatów) wyniosły w styczniu br. 1,97 mld zł i były wyższe niż w styczniu 2014 roku o 7,3 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Zainwestowała we wsparcie swoich marek 215,2 mln zł, o 12,8 proc. więcej niż rok temu.

Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 70,4 mln zł (wzrost o 11,3 proc. w skali roku), a trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmuje Orange Polska, który w styczniu wydał na reklamy 36,1 mln zł (15,6 proc. więcej niż rok temu). Operator w nowej kampanii z udziałem Olgi Bołądź i Tomasza Schuchardta wspiera akcję ze zwrotem starych telefonów.

Największy wzrost wydatków reklamowych rok do roku miała firma Terg, która jest właścicielem m.in. sieci sklepów Media Expert. Zwiększyła je o 62,5 proc., z 19,4 do 31,6 mln zł. O blisko 21 proc. więcej wydała w tym roku na reklamę w tradycyjnych mediach firma Metro Group - było to 31,4 mln zł.

Na reklamach USP Zdrowie (właściciel m.in. Apapu) media zarobiły w styczniu br. 28,5 mln zł, czyli 4,6 proc. więcej niż rok temu. Z kolei Olimp Laboratories zwiększył nakłady na promocję swoich brandów w tradycyjnych mediach o 6,2 proc., do 25,1 mln zł.

Trzy firmy z grona dziesięciu największych reklamodawców wydały w tym roku mniej niż przed rokiem. Volkswagen Group Polska zredukował swoje wydatki o 32 proc., do 25,5 mln zł, Procter & Gamble Polska - o 20,4 proc., do 25,2 mln zł, natomiast Lidl Polska - o 13,5 proc., do 29 mln zł.

Koncern Volkswagena od początku lutego prowadzi globalną kampanię pod hasłem „Then. Now. Always”, którą chce odbudować zaufanie wśród klientów po aferze spalinowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]