Mniej w wakacje przed telewizorem

W tegoroczne wakacje (lipiec-sierpień 2009) statystyczny Polakspędził przed telewizorem średnio 2 godz. 53 min. dziennie. Jest too prawie 2 minuty krócej niż w analogicznym okresie 2008 r.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Najwięcej czasu przed telewizorami Polacy spędzali wwakacyjne niedziele - średnio 3 godziny 37 min. Wakacyjnyrekord oglądalności - 4 godziny i 1 minuta - miał miejsce wniedzielę 19 lipca br. Z kolei najmniej czasu przed telewizyjnymiekranami, średnio 2 godz. 39 min., Polacy spędzali w wakacyjnepiątki. Wakacyjnym dniem o najkrótszej oglądalności - średnio 2godz. 26 min - był piątek 17 lipca 2009 r. Był to jednocześniedzień, w którym Polacy najkrócej oglądali telewizję w 2009 r -wynika z danych TNS OBOP.

W okresie wakacyjnym cztery największe stacje na rynkutelewizyjnym - TVP1, TVP2, Polsat, TVN - uzyskały w sumie udziałyna poziomie średnio 58%. W porównaniu z analogicznym okresem wubiegłym roku jest to spadek o 7,4 pkt. proc. Łączne udziały TVP1, TVP2, Polsat i TVN w ostatnich latachsukcesywnie maleją. W 2005 roku cztery największe stacjestanowiły łącznie blisko trzy czwarte rynku telewizyjnego (udziały74%). Od tamtej pory średnia wartość ich udziałów w miesiącachstyczeń - sierpień zmalała o 11,7 punktów procentowych do poziomu58,1 %. Z kolei dla miesięcy wakacyjnych spadek był większy iwyniósł aż 16,2 pkt. proc.

Natomiast w porównaniu z analogicznym okresem w 2008 r.swoje wyniki w tegoroczne wakacje poprawiły największe stacjeinformacyjne. TVP Info uzyskała średnie udziały napoziomie 5,8% (wakacje 2008 - 5,4%), a TVN24 - 3,9% (wakacje 2008 -3,7%).

Najlepiej oglądanym programem w okresie wakacji był film "U PanaBoga za piecem" (TVP1, 25.08), który przyciągnął średnio 4,5 mlnwidzów (udziały 39%). Na drugim miejscu w rankingu znalazło sięwieczorne wydanie "Wiadomości" TVP1, wyemitowane 19 sierpnia br.,które przyciągnęło średnio 4,1 mln widzów.

Z programów informacyjnych w pierwszej dziesiątce uplasował sięjeszcze tylko Teleexpress (TVP1, 29.08; średnio 3,6 mln widzów).Spośród programów rozrywkowych najlepiej oglądany był koncert"Jedynka, gwiazdy i ty" (TVP1, 30.08; średnio 3,9 mln widzów). WTOP10 programów znalazła się także transmisja drugiej połowy meczupiłki nożnej pomiędzy Polską i Grecją (TVP1, 12.08; średnio 3,6 mlnwidzów). Niskie wskaźniki oglądalności zanotowały wakacyjne programykanałów TVN i TVP2. Emitowane w piątki "Studio Kemping"(TVP2) zgromadziło widownię na poziomie średnio 338 tys. osób(udziały 6%). Nieco mniej widzów przyciągały sobotnie i niedzielnewydania "Projektu Plaża" (TVN; średnio 328 tys.; udziały 5%).Natomiast czwartkowa propozycja TVN - "Projekt Plaża Nocą" -cieszył się zainteresowaniem średnio 409 tys. osób, przy udziałachw rynku telewizyjnym na poziomie 7%.

*Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnejprowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3003 osób powyżej4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny