Moja Biedronka najpopularniejszym programem lojalnościowym w Polsce

2 na 3 dorosłych Polaków bierze udział w co najmniej jednym programie lojalnościowym; 90 proc. uczestników korzysta w tym celu z aplikacji mobilnych. Pozycję lidera wśród programów utrzymuje Moja Biedronka, ale na rynku pojawił się nowy silny gracz, Kaufland Card. ARC Rynek i Opinia publikuje raport Monitor Programów Lojalnościowych 2023.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Moja Biedronka najpopularniejszym programem lojalnościowym w Polsce

Z roku na rok jest coraz bardziej oczywiste, że programy lojalnościowe sieci handlowych przestały być traktowane jako atrakcyjny bonus, a stały się niezbędnym standardem. Klienci oczekują od nich atrakcyjnych, indywidualnie dopasowanych i łatwych do osiągnięcia korzyści; konieczność nadmiernego zaangażowania i dodatkowe treści, niezwiązane bezpośrednio z benefitami, uznają za zniechęcające.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/program-lojalnosciowy-frisco-friends,7169483315234433a ##

W 2023 roku odsetek uczestników programów lojalnościowych w Polsce ustabilizował się na poziomie 64 proc. – o zaledwie 2 p.p. wyższym niż w 2022 roku i o 1 p.p. niższym niż w roku 2021; udział w co najmniej jednym programie zadeklarowało 67 proc. kobiet i 60 proc. mężczyzn.

grafika

Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy nieznacznie wzrosła liczba programów, w których uczestniczą konsumenci – z 2,9 do 3,3; rośnie też liczba osób korzystających z 4 programów i więcej. Najpopularniejszym – z udziałem w rynku na poziomie 41 proc. – pozostaje Moja Biedronka. Na podium – tak jak w ubiegłym roku – są jeszcze Vitay (Orlen) i Lidl Plus (po 18 proc.). Na wysokim 4. miejscu zadebiutował Kaufland Card (9 proc.), a top 5 zamyka Klub Rossmann (także 9 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/biedronka-karta-lojalnosciowa-aplikacja-opinie-jak-pobrac,7169482442102913a ##

„2023 to rok wysokiej inflacji. Chociaż programy lojalnościowe funkcjonują od dawna, obecnie korzystanie z nich stało się jedną z dróg szukania oszczędności” – mówi Adam Czarnecki, wiceprezes zarządu ARC Rynek i Opinia. „Zniżki przy codziennych zakupach, gromadzenie punktów wymienianych na kupony rabatowe lub nagrody rzeczowe czy okresowe promocje, dostępne tylko dla uczestników, dają konsumentom poczucie racjonalnego gospodarowania funduszami” - dodaje.

Do 90 proc. (96 proc. w grupie wiekowej 18-25 lat) wzrósł odsetek uczestników programów lojalnościowych posiadających ich aplikacje mobilne. Korzysta z nich – najczęściej w trakcie robienia zakupów – 92 proc. użytkowników programu Żappka, 87 proc. Lidl Plus i 79 proc. Klubu Rossmann, ale tylko połowa uczestników programu Moja Biedronka. Jednocześnie aplikacja ma największą bezwzględną liczbę użytkowników, a uczestnicy programu należą do najbardziej aktywnych.

grafika

Bardzo aktywni użytkownicy, na bieżąco sprawdzający oferty sieci i liczbę zgromadzonych punktów, stanowią około 1/3 wszystkich osób korzystających z programów lojalnościowych – najczęściej tych oferowanych przez sklepy spożywcze i stacje paliw. Podobny odsetek użytkowników praktycznie nie korzysta z programu, a mniej więcej połowa sprawdza swój status i wykorzystuje zniżki lub nagrody raz na jakiś czas lub wtedy, kiedy przypomni im o tym sprzedawca.

grafika


„Program lojalnościowy generuje obopólne korzyści” – tłumaczy Adam Czarnecki. „Klient zyskuje dostęp do unikatowej oferty: zniżek, promocji czy nagród rzeczowych; firma zyskuje lojalnego klienta. Dlatego dziś możemy mówić o nowym wymiarze konkurencji – firmy rywalizują już nie tylko na poziomie oferty produktowej, ale także programu lojalnościowego. Stale szukają rozwiązań i pomysłów na usprawnienie systemu zniżek i promocji dla lojalnych konsumentów, bardziej intuicyjne i przyjazne aplikacje czy efektywniejsze sposoby zaangażowania ich użytkowników”.

Badanie Monitor Programów Lojalnościowych 2023 zostało zrealizowane w sierpniu 2023 roku metodą ilościową oraz jakościową: Etap I – CATI, N=802, badanie na reprezentatywnej próbie pod względem płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości zamieszkania oraz województwa. Etap II– CAWI, N=1465, badanie wśród osób uczestniczących w programach lojalnościowych oraz osób niebiorących w nich udziału (struktura obydwu grup zgodna ze strukturą ustaloną w I etapie badania).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rosnie-odsetek-kupujacych-online-tylko-co-piata-osoba-korzysta-z-social-commerce,7169479210620545a ##

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Andrzej Poczobut wyróżniony Nagrodą im. Sacharowa. Za obronę wolności słowa

Andrzej Poczobut wyróżniony Nagrodą im. Sacharowa. Za obronę wolności słowa

Serwisy o telekomunikacji łączą siły. Właściciele wymienili się udziałami

Serwisy o telekomunikacji łączą siły. Właściciele wymienili się udziałami

OpenAI pokazał Atlasa. Przeglądarka z ChatGPT zagrozi Google Chrome?

OpenAI pokazał Atlasa. Przeglądarka z ChatGPT zagrozi Google Chrome?

Po wyjściu z Polski dalej bez zysku. Na Viaplay ubyło subskrybentów

Po wyjściu z Polski dalej bez zysku. Na Viaplay ubyło subskrybentów

Joanna Miziołek dołącza do "Dziennika Gazety Prawnej"

Joanna Miziołek dołącza do "Dziennika Gazety Prawnej"

Będzie drugi sezon polskiego hitu Netfliksa. Ruszają zdjęcia

Będzie drugi sezon polskiego hitu Netfliksa. Ruszają zdjęcia