Spadła liczba abonentów Canal+. Przychody w Polsce rosną

Pod koniec czerwca 2025 roku Grupa Canal+ miała 25,660 mln abonentów. To spadek o 1,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2024 roku. Wówczas klientów było  25,984 mln. Dostawca płatnej telewizji pochwalił się w raporcie finansowym wzrostem przychodów na polskim rynku.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Spadła liczba abonentów Canal+. Przychody w Polsce rosną
Siedziba Canal+ Polska

W Europie Canal+ miał na koniec I półrocza 16,880 mln abonentów (spadek o 1 proc.), a na rynkach afrykańskich i azjatyckich  8,780 mln (spadek o 1,7 proc.). W ciągu roku baza firmy uszczupliła się więc o 324 tys. klientów. Maxime Saada, prezes i dyrektor generalny Canal+ zauważył, że już niebawem liczba abonentów wzrośnie do ponad 40 mln.

Stanie się to po przejęciu dostawcy płatnej telewizji  MultiChoice z Republiki Południowej Afryki. Wtedy grupa będzie działać na 70 rynkach. Zakończenie transakcji jest spodziewane do 8 października. W dalszej perspektywie Canal+ chce mieć 50-100 mln klientów, więc niewykluczone są kolejne przejęcia.

Nasza strategia to oferowanie najlepszych treści światowych studiów, transmisji sportowych i serwisów streamingowych w naszej ulepszonej aplikacji. Teraz wychodzimy z super-agregacją poza Europę, oferując Netfliksa w 24 francuskojęzycznych krajach Afryki – stwierdził Saada.

Jak Canal+ radzi sobie na polskim rynku?

W raporcie finansowym Canal+ czytamy, że w Polsce przychody z płatnej telewizji nadal rosły, napędzane wyższymi przychodami z abonamentów OTT (serwisu streamingowego), jak i DTH (platformy satelitarnej). Pozytywny wpływ miały też sublicencje na prawa sportowe oraz kursy walut. Z powodu zakończenia umowy hurtowej w 2024 roku, całkowita baza abonentów zmniejszyła się.

Prawdopodobnie chodzi o zakończenie współpracy z Grupą Polsat Plus. Po tym jak Canal+ przejął prawa do Ligi Mistrzów, z oferty Polsat Box i Polsat Box Go zniknęły stacje Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4 z PKO BP Ekstraklasą. Canal+ usunął z kolei kanały Polsat Sport Premium, które wcześniej pokazywały Ligę Mistrzów.

Cyfrowy Polsat tez zaliczył spadek liczby klientów telewizyjnych w związku z utratą praw do LM, a także spadającą popularnością telewizji satelitarnej. W przypadku Canal+ pozytywnie na przychody w naszym kraju wpłynęło uruchomienie droższego pakietu Canal+ Super Sport (Liga Mistrzów, Premier League, gale KSW).

Canal+ zauważa, że na innych europejskich rynkach niż Polska przychody nieznacznie spadły. Głównie za sprawą mniejszej popularności telewizji satelitarnej. Usługi streamingowe nie rekompensują tam klientów rezygnujących z tradycyjnej formy odbioru.

Od końca 2020 roku firma nie podaje ilu ma abonentów nad Wisłą. Wówczas było to 2,7 mln. Niedawno Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił raport, z którego wynika, że w Polsce na koniec 2024 roku było 11,1 mln abonentów płatnej telewizji. Canal+ miał mieć 17,3 proc. udziału w rynku. Odpowiadałoby to około 1,9 mln klientów.

Przychody całej Grupy Canal+ na koniec czerwca wyniosły 3,086 mld euro (spadek o 3,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku). W Europie przychody wyniosły 2,287 mld euro (spadek o 4,3 proc.), w Afryce i Azji 525 mln euro (spadek 0,5 proc.). Skorygowany zysk EBIT wyniósł 246 mln euro (spadek o 21,6 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu