Apple najcenniejszą marką świata. Mocniej w górę Microsoft i Google, Facebook i Intel ze spadkami (TOP100)

W tegorocznym rankingu Interbrand najcenniejsza marką świata jest Apple, a na kolejnych pozycjach są Microsoft, Amazona i Google. W czołowej dwudziestce spadki wyceny zanotowały jedynie Facebook i Intel.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W rankingu Interbrand wartość Apple oszacowano na 482,2 mld dolarów, o 18 proc. więcej niż przed rokiem. Apple ma ponad 200 mld dolarów przewagi nad kolejnymi markami w zestawieniu.

Brand Microsoft wyceniono na 278,3 mld dolarów (po wzroście w ciągu roku o 32 proc.), Amazon - na 274,9 mld (10 proc. w górę), a Amazon - na 251,7 mld (28 proc. w górę).

W pierwszej dziesiątce branżę nowych technologii reprezentuje jeszcze Samsung (87,7 mld dolarów). Ponadto są tam dwie marki motoryzacyjne (Toyota z 59,8 mld dolarów i Mercedes-Benz z 56,1 mld), a także Coca-Cola (57,5 mld dolarów), Disney (50,3 mld) i Nike (też 50,3 mld).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/apple-najcenniejsza-marka-swiata-ranking-brandz-amazon-facebook-google-top100,7169843923204225a ##

Ten ostatni wyprzedza konkurentów z branży odzieżowej, m.in. Louis Vuitton (44,5 mld dolarów), Gucci (20,4 mld) i Adidasa (15,9 mld). Natomiast Disney jest dużo wyżej niż Netflix (16,4 mld dolarów), a Coca-Cola niż Pepsi (19,6 mld).

Instagram wyprzedził Facebooka

W czołowej dwudziestce spadki wyceny zanotowały jedynie Facebook (o 5 proc. do 34,5 mld dolarów) i Intel (o 8 proc. do 32,9 mld dolarów). Ten pierwszy został wyprzedzony przez inną markę należącą do Meta Platforms - Instagram, którego wartość zwiększyła się o 14 proc. do 36,5 mld dolarów).

Za to wartość marki Tesli poszła w górę aż o 32 proc. do 48 mld dolarów, Lego - o 30 proc. do 11,8 mld dolarów, a Ferrari - o 31 proc. do 9,4 mld dolarów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tiktok-najszybciej-rozwijajaca-sie-marka-swiata,7170046216271489a ##

Całkowita wartość 100 marek z rankingu pierwszy raz przekroczyła 3 bln dolarów, rosnąc rok do roku o 16 proc. Łączna wycena dziesięciu czołowych brandów wyniosła 1,65 bln dolarów, a dalszych 90 - 1,44 bln dolarów.

Top 10 rankingu Interbrand

Apple +18%, 482,2 mld dol.Microsoft +32%, 278,3 mld dol.Amazon +10%, 274,8 mld dol.Google +28%, 251,7 mld dol.Samsung +17%, 87,7 mld dol.Toyota +10%, 59,8 mld dol.Coca-Cola 0%, 57,5 mld dol.Mercedes-Benz +10%, 56,1 mld dol.Disney +14%, 50,3 mld dol.Nike +18%, 50,3 mld dol.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marcin Sadowski z nowym stanowiskiem w Burda Media Polska

Marcin Sadowski z nowym stanowiskiem w Burda Media Polska

Dominika Machel wśród jurorów Webby Awards 2026

Dominika Machel wśród jurorów Webby Awards 2026

Bartłomiej Topa i Katarzyna Herman w spocie kampanii "Spokojne Święta"

Bartłomiej Topa i Katarzyna Herman w spocie kampanii "Spokojne Święta"

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital