„National Geographic” liderem pism podróżniczych. „Voyage” z największym spadkiem (dane za I półrocze)

W I półroczu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”. Zyskały tylko „Podróże”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„National Geographic” liderem pism podróżniczych. „Voyage” z największym spadkiem (dane za I półrocze)

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w I półroczu 2014 roku wyniosła 40 475 egz. Była ona o 15,10 proc. niższa, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,41 proc. i uplasował się na poziomie 24 672 egz.

Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (Murator). W I półroczu br. sprzedawał się on w liczbie 9 557 egz., po wzroście w skali roku o 2,65 proc. - jedynym w zestawieniu.

Z kolei najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 23,90 proc. i wyniosła 9 262 egz.

W czerwcu 2014 liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do czerwca 2013 roku zmniejszył się o 11,44 proc. do 39 239 egz. Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (26 771 egz., spadek o 12,61 proc.), natomiast trzecia lokata przypadła „Podróżom” (10 696 egz.; + 1,59 proc.).

Również i tutaj najwięcej stracił „Voyage” - było to 37,55 proc. do 8 221 egz.

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"