NBP z nowym logo i identyfikacją za 300 tys. zł

Narodowy Bank Polski wprowadza swoją nową identyfikację wizualną, zaprojektowaną przez agencję INNO Projekt + NPD. Koszt rebrandingu wyniósł 300 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Nowa identyfikacja Narodowego Banku Polskiego jest oparta na zmienionym logotypie, który ma podobną kolorystykę jak poprzedni, natomiast zastosowano w nim inny układ i krój pisma - Le Monde Journal francuskiego typografa Jeana Francoisa Porcheza.

Oprócz podstawowej wersji kolorystycznej znak ma kilka wersji zastępczych. Natomiast dodatkowymi krojami czcionki są Palatino Linotype i Arial.

Cała identyfikacja oprócz logo obejmuje wzory dokumentów, wizytówek i prezentacji. Nowe logo NBP nie pojawi się natomiast na banknotach. 

grafika

Nowa identyfikacja wizualna ma ujednolicić wizerunek NBP we wszystkich kanałach komunikacji (poprzednio funkcjonowało m.in. 30 różnych wzorów prezentacji multimedialnych i 15 szablonów stron internetowych). Identyfikacja została już wprowadzona w m.in. w serwisie internetowym banku.

grafika

Identyfikację zaprojektowali Bartosz Dobrowolski, Maciek Sobczak, Michał Stefanowski z agencji INNO Projekt + NPD, którzy wygrali konkurs zorganizowany przez NBP. W konkursie tym wzięło udział 27 agencji, m.in. Adah Advertising, PND Futura, Visane Krzysztof Wasilewski, Auch Studio, Pracownia, Studio Bakalie, Mamastudio, Brandy M. Głowacki, Toya Design, Agencja Reklamowa Anny Turkiewicz, Bravo Bodoni, Plan B, Fat Baby, Cam Media, Salt and Pepper, Fastline, Kotbury i Dragon Rouge.

Cała procedura była nadzorowana przez ekspertów zewnętrznych: Andrzeja Heidricha, Andrzeja Pągowskiego (z agencji KreacjaPro) i Kota Przyborę (z agencji PZL).

grafika

Koszt stworzenia oraz wdrożenia logo i nowej identyfikacji NBP to ok. 300 tys. zł, z czego 200 tys. zł pochłonęło przygotowanie nowej księgę standardów graficznych.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję