Netflix wprowadza nowy kodek audio xHE-AAC. Jakość dźwięku dostosowana do warunków i szybkości internetu

Netflix rozpoczął wprowadzanie w swoim serwisie nowego systemu kodowania audio o symbolu xHE-AAC. Kodek opracowany przez firmę Fraunhofer ma zapewniać dynamiczne dostosowanie jakości dźwięku w odtwarzanych filmach w zależności od urządzenia i środowiska oraz prędkości danych wymienianych z internetem.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Netflix wprowadza nowy kodek audio xHE-AAC. Jakość dźwięku dostosowana do warunków i szybkości internetu
Fot. Pixabay

W połowie 2020 r. naukowcy z niemieckiej firmy Fraunhofer opracowali standard kompresji materiałów wideo o nazwie H.266/VVC. Nowy kodek ma zmniejszać rozmiar plików wideo przesyłanych w sieci nawet o 50 proc. przy zachowaniu wysokiej jakości obrazu, także w 8K. Nowy format przeszedł proces weryfikacji i może być stosowany.

Nowy kodek, lepszy dźwięk

Teraz poinformowano, że Netflix wprowadza u siebie opracowany przez inżynierów Fraunhofera nowy kodek audio oznaczony jako xHE-AAC.

Zgodnie z zapowiedzią nowe rozwiązanie, dzięki zastosowaniu systemu metadanych pozwala dynamicznie dostosować dźwięk w odtwarzanych treściach do konkretnych warunkach odbioru.

Jak wyjaśnia Fraunhofer dzięki xHE-AAC ścieżka dźwiękowa w filmie czy serialu będzie miała inną charakterystykę podczas oglądania w cichym pokoju na telewizorze, a inną podczas odbioru tej samej treści na smartfonie w hałaśliwym i zatłoczonym miejscu. Pewne elementy audio zostaną automatycznie uwypuklone, inne zejdą zaś na dalszy plan.

Drugą zaletą kodeka ma być przystosowanie odtwarzanego dźwięku do prędkości transferu danych w internecie. Oprogramowanie ma zadbać o to, by dialogi czy muzyka dynamicznie adaptowały się do przepustowości sieci w celu zapewnienia odbiorcy jak najwyższej możliwej jakości audio.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej