Netia przeprowadzi akwizycję w 2010 r.

Spółka telekomunikacyjna Netia prawdopodobnie przeprowadzi dużą akwizycję w 2010 r., oceniają analitycy Domu Maklerskiego IDMSA w raporcie z 11 lipca odtajnionym w poniedziałek. Ich zdaniem, jeśli akwizycja nie zostanie przeprowadzona, to spółka może wypłacić wysoką dywidendę.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"W naszej opinii spółka może przeprowadzić w 2010 r. akwizycję. Jej potencjalnym celem może być Dialog lub Exatel. Spółka zabezpieczyła na ten cel finansowanie w wysokości 1 mld zł" - czytamy w raporcie. Przedstawiciele Netii już od dawna deklarują zainteresowanie Dialogiem i Exatelem.

Na początku maja prezes Mirosław Godlewski informował, że spółka jest gotowa sfinansować obie transakcje. Z jego wypowiedzi wynikało, że za bardziej prawdopodobną uważał transakcję z PGE (właściciel Exatela), niż z KGHM (Dialog).

"Biorąc pod uwagę doświadczenia Netii po przejęciu T2P, oceniamy, że kolejna akwizycja przyniesie znaczącą wartość dla akcjonariuszy" - oceniają analitycy DM IDMSA, którzy podtrzymali swoją rekomendację "kupuj" dla akcji Netii. Spodziewają się oni, że jeśli spółka nie zrealizuje żadnej transakcji, to wypłaci znaczącą dywidendę dla akcjonariuszy.

Netia miała 14,34 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2010 roku wobec 6,40 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 386,98 mln zł wobec 375,67 mln zł rok wcześniej.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały