„Newsweek” zachęcał do eksponowania jego okładki z Kaczyńskim na protestach, wpis szybko usunięto

Na twitterowym profilu „Newsweek Polska” zachęcono do kupna nowego numeru, załączając instrukcję wykorzystania okładki jako transparentu podczas protestu ws. przepisów o aborcji. Po krytyce w mediach społecznościowych wpis szybko zniknął. Ringier Axel Springer Polska nie komentuje sprawy.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
„Newsweek” zachęcał do eksponowania jego okładki z Kaczyńskim na protestach, wpis szybko usunięto

Okładka najnowszego tygodnika „Newsweek Polska” stylizowana jest na kartonowy transparent z wizerunkiem Jarosława Kaczyńskiego i hasłem „Odejdź!”. To nawiązanie do przetaczających się przez cały kraj protestów przeciwko wyrokowi Trybunału Konstytucyjnego, dopuszczającemu zaostrzenie ustawy aborcyjnej. 

We wtorek na oficjalnym twitterowym koncie „Newsweeka” ukazała się grafika z okładką i tekstem:  „Przygotowaliśmy dla was krótką instrukcję, jak można dodatkowo wykorzystać najnowsze wydanie”. Na zdjęciu umieszczono instruktaż: „1. Idź do kiosku 2. Kup Newsweeka 3. Idź na spacer 4. Podnieś Newsweeka do góry”. Gdy wpis skrytykowali inni użytkownicy Twittera, po kilkudziesięciu minutach go usunięto.

Zapytaliśmy Ringier Axel Springer Polska. kto decydował o zamieszczeniu, a następnie zdjęciu takiej reklamy tygodnika, a także co stało za decyzją o jej usunięciu. Wydawca nie odpowiedział na nasze pytania.

Redaktor naczelny „Newsweeka”, Tomasz Lis, w wielu wpisach na swoim profilu twitterowym deklarował sympatię dla protestów ulicznych organizowanych przez Strajk Kobiet. - Kobiety i młodzież protestują w imię wolności, bez której  życie nie ma sensu. Jest to więc w najgłębszym sensie protest i marsz dla życia – pisał na Twitterze 30 października. A dzień wcześniej twittował: - Nie będzie praworządnej, normalnej, europejskiej Polski jak długo rządzi PiS. Pełne poparcie dla wszystkich protestujących

Strajk Kobiet i uliczne protesty oficjalnie wspiera też „Gazeta Wyborcza”. Kilka dni temu Agora uruchomiła specjalną ofertę cyfrowej prenumeraty pod hasłem „Wesprzyj #wypierdalać”. Pieniądze z wpłat subskrybentów przekazywane są organizatorom ulicznych marszów. W piątek po południu „Gazeta Wyborcza” opisała, że w ciągu dwóch dni trwania akcji sprzedano niemal 5 tys. prenumerat i zebrano na Strajk Kobiet ponad 300 tys. zł. Akcja kończy się w środę, 4 listopada.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanał Zero TV ma trafić na pozycję 0 pilotów. Stanowski do telewizji: "Nauczymy się, jak zrobić wam krzywdę"

Kanał Zero TV ma trafić na pozycję 0 pilotów. Stanowski do telewizji: "Nauczymy się, jak zrobić wam krzywdę"

Paramount Skydance likwiduje kolejny kanał. Co z polskim rynkiem?

Paramount Skydance likwiduje kolejny kanał. Co z polskim rynkiem?

Canal+ wznowił sprzedaż Eleven Sports. Ile kosztują kanały?

Canal+ wznowił sprzedaż Eleven Sports. Ile kosztują kanały?

"Kwiatki polskie duże" znów wędrują po ramówce. Od stycznia w TVP2

"Kwiatki polskie duże" znów wędrują po ramówce. Od stycznia w TVP2

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Iberion stawia na HR. Zatrudnił znaną managerkę

Iberion stawia na HR. Zatrudnił znaną managerkę