Nickelodeon i TVP ABC na czele stacji dziecięcych, TVN liderem wśród dzieci w wieku 4-12 lat

W marcu 2016 roku pozycję lidera oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych ex aequo zajęły Nickelodeon i TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat JimJam, a najwięcej stracił teleTOON+.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Nickelodeon i TVP ABC na czele stacji dziecięcych, TVN liderem wśród dzieci w wieku 4-12 lat
fot. Shutterstock.com

Średni udział liderujących kanałów: Nickelodeon i TVP ABC w marcu 2016 roku wyniósł 0,78 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

W porównaniu do marca 2015 roku wynik Nickelodeon zwiększył się o 4 proc., a stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego. Z kolei udział TVP ABC zmalał o 4,88 proc., kanał ten był liderem rok wcześniej.

Ex aequo drugie miejsce ze średnim udziałem na poziomie 0,55 proc., zajęły dwie stacje: Cartoon Network, który awansował z miejsca czwartego (wynik tej anteny w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 5,17 proc.) i Disney Junior (w dół o 11,29 proc.).

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 46,67 proc., pochwalić się mogła stacja Polsat JimJam, której udział poszedł do góry do 0,22 proc. (kanał ten awansował z miejsca 12. na 8.).Z kolei największy spadek odnotował teleTOON+, który w zestawieniu był ostatni. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się bowiem o 41,67 proc. do 0,07 proc. udziału.

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w 2015 roku należało do TVN. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem marca 2015 roku zwiększył się o 1,11 proc. i wyniósł 10,03 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polo-tv-zwieksza-przewage-nad-eska-tv-to-tv-o-86-proc-w-dol ##

Na drugim miejscu uplasował się Polsat, którego udział wzrósł o 6,35 proc. i wyniósł 9,55 proc.  Trzecie miejsce (po awansie z piątego) zajął kanał Puls 2, zyskujący 32,85 proc. do 7,36 proc. To naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

Oczko niżej znalazł się Nickelodeon, który spadł z miejsca trzeciego - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział jednak wzrósł o 6,14 proc. do 6,57 proc.

Pierwszą piątkę, po spadku z czwartej lokaty, uzupełnia stacja TVP ABC. Kanał ten zanotował stratę udziału o 17,05 proc. do 5,01 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,87 proc. udziału; w dół o 9,48 proc.), Nick Jr (4,52 proc. udziału; do góry o 97,38 proc.) i Disney Junior (3,50 proc.; - 22,39 proc.).

Warto dodać, że w top 25 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały