Rusza druga edycja kampanii "Normalne, że ich dotykam"

Firma kosmetyczna Avon razem z partnerami – Fundacją Rak'n'Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini - startuje z drugą edycją ogólnopolskiej kampanii o zdrowiu piersi “Normalne, że ich dotykam”, wprowadzającej do szkół bezpłatne lekcje samobadania piersi dla dziewcząt po 16. roku życia.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Rusza druga edycja kampanii "Normalne, że ich dotykam"

Jak pokazuje najnowsze badanie Boob Census 2023i, przeprowadzone dla Avon, 34% polskich nastolatek czuje dyskomfort rozmawiając z rodziną na temat zdrowia piersi, a aż 57 proc. twierdzi, że nie ma dostatecznej wiedzy w zakresie samobadania i rozpoznawania niepokojących symptomów. Jednocześnie 75 proc. dziewcząt wskazuje, że jest to ważna kwestia i deklaruje zainteresowanie tematem, jeśli będzie poruszony w szkole. Na tę potrzebę zdobywania wiedzy przez młodych odpowiada Avon, który razem z partnerami – Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini, startuje z drugą edycją ogólnopolskiej kampanii o zdrowiu i samobadaniu piersi – “Normalne, że ich dotykam”.

- Chcemy zaszczepić zdrowy nawyk samobadania piersi u dziewcząt, który zostanie z nimi na zawsze – najlepszym miejscem, by zrobić to w odpowiedni sposób i na odpowiednią skalę jest szkoła. Ciałopozytywny język kampanii pozwala nam je zainteresować i pomaga im uwierzyć, że dotykanie piersi raz w miesiącu może być częścią ich normalnych rytuałów pielęgnacyjnych. Po pierwszej edycji wiemy, że to działa. Do programu zgłaszały się nie tylko dziewczyny z jednego rocznika, ale całe szkoły, a odbiór lekcji był bardzo pozytywny. Widać, że trafiliśmy w realną potrzebę społeczną, co dodaje nam skrzydeł i z jeszcze większym zapałem startujemy z programem w tym roku – mówi Ewa Grzech, head of integrated communications Avon Polska.W domu, szkole i na TikToku

Badanie Boob Census 2023 pokazuje też, z jakich źródeł młodzież czerpie wiedzę na temat zdrowia piersi. Najwięcej, bo 45 proc. ankietowanych, rozmawiało na ten temat z rodzicami, a 38 proc. w szkole z nauczycielami, zaś aż 40 proc.szuka informacji także w social mediach. Pokazuje to, jak wielka odpowiedzialność ciąży na twórcach treści publikowanych na kanałach społecznościowych. 

Dlatego w tym roku Avon zdecydował się podjąć współpracę z młodymi TikTokerkami: Pauliną, Seleną i Elizą, które będą zachęcać dziewczyny do regularnego, comiesięcznego samobadania i zapisywania szkół do programu.Scenariusz lekcji przygotowanej przez Avon wraz z partnerami na potrzeby kampanii, wpisuje się w podstawę programową i może być przeprowadzony w ramach lekcji biologii, wychowania do życia w rodzinie i wychowania fizycznego. Udział w lekcjach jest bezpłatny, a dyrektorzy szkół i nauczyciele mogą zgłaszać swoje klasy na dedykowanej stronie internetowej. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"