W okresie Black Friday klienci chętniej odwiedzali centra handlowe

W tygodniu kampanii Black Friday (19-25 listopada) odwiedzalność 130 polskich centrów handlowych wzrosła o 13,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z roku 2016 oraz o 8,9 proc. w porównaniu do wyników z 2017 roku. Oznacza to, że w tym roku galerie przyciągnęły o 1,1 mln więcej klientów niż dwa lata temu - pokazują badania Retail Institute.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Black Friday czyli Czarny Piątek, to okres promocji zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii. Organizowany jest co roku, w ostatni piątek listopada, tuż po Święcie Dziękczynienia.

W Ameryce Północnej uznawany jest za dzień największych w roku wyprzedaży i obniżek cen, jest również kojarzony z rozpoczęciem przedświątecznych zakupów. W Polsce zjawisko to znane jest szerzej od 2016 roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/black-friday-promocje-po-polsku-owczy-ped-i-moda-zza-oceanu ##

Świadczy o tym choćby wzrost liczby klientów, którzy w czasie czarnopiątkowych promocji udają się do centrów handlowych. W porównaniu z 2017, w tym  roku odwiedzalność galerii handlowych w czasie Black Fiday była wyższa o 8,9 proc., a w porównaniu do 2016 aż o 13,8 proc.

- Największy, 22,9 proc. wzrost frekwencji, odnotowały centra bardzo duże (mające ponad 40 000 m2 powierzchni wynajmu) oraz te, których dominującą ofertę stanowi moda oraz usługi (+16,5 proc. ). Co jest dość zaskakujące, centra małe i średnie odnotowały w tym roku spadki frekwencji na poziomie ok -3,5 proc. W tym samym czasie obroty, od piątku do niedzieli, wg wstępnych szacunków ekspertów RI, były dwukrotnie wyższe, niż w poprzedni weekend - ocenia Anna Szmeja, prezes Retail Institute.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mniej-klientow-centrow-handlowych-winien-niedzielny-zakaz-handlu,7171207912712321a ##

Black Friday coraz bardziej polski

Według ekspertów Retail Institute, w ciągu najbliższych lat, akcje Black Friday zyskają w Polsce własny, lokalny charakter. Nasi handlowcy rozszerzają Czarny Piątek do „Black Week" lub w „Black Weekend". Wiele firm rozpoczęło obniżki cen przed 23. listopada i wydłużyło je o kolejny tydzień, otwierany kampaniami wyprzedażowymi sklepów online, „Cyber Monday".

- W odróżnieniu do Ameryki Północnej i większości krajów europejskich, w których kampania Black Friday dotyczy wybranego asortymentu, a jej celem jest wyprzedanie stanów magazynowych i towarów wolniej rotujących, w Polsce obniżki obejmowały, z wyjątkami, cały asortyment, i sięgały 30-50 proc.  w branży modowej oraz 20 proc.  w sektorze zdrowia i urody - podsumowują eksperci Retail Institute.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe