„Wiadomości” ze wzrostem widowni w listopadzie. Liderem „Fakty”

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w listopadzie br. były „Fakty” TVN. Jedynym wzrostem pochwalić się mogły „Wiadomości” TVP1, a najwięcej straciła „Panorama” TVP2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Wiadomości” ze wzrostem widowni w listopadzie. Liderem „Fakty”
Anita Werner, fot. TVN

„Fakty” TVN w listopadzie 2018 roku oglądało średnio 3,03 mln widzów, co zapewniło TVN 20,75 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 3,16 proc. widzów, czyli 99 tys. oglądających, ale jego udział zmalał z 21,69 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 3,26 mln widzów, co przełożyło się na 20,75 proc. udziału. Było to o 1,47 proc. mniej, niż w listopadzie 2017 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-listopad-2018-tvn-liderem-m-jak-milosc-hit,7171191819462273a ##

Drugi był „Teleexpress” TVP1, którego widownia na głównej antenie zmniejszyła się o 5,19 proc. (135 tys. osób) do 2,47 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku zmalał z 23,12 proc. do 21,69 proc.

Łączna widownia tego dziennika - z uwzględnieniem danych TVP Info - wyniosła 3,08 mln widzów, będąc o 4,09 proc. niższą niż rok temu.

Rośnie widownia „Wiadomości”

Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1. Ich oglądalność na głównej antenie wzrosła o 4,45 proc., czyli o 98 tys. widzów. W listopadzie 2018 roku wyniosła ona 2,30 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 15,11 proc. (rok wcześniej było to 14,53 proc.).

Średnia widownia „Wiadomości” z uwzględnieniem danych z TVP Info w zeszłym miesiącu wyniosła 2,86 mln osób, po wzroście o 4,53 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,08 mln osób, po spadku o 5,09 proc. (112 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News. Łącznie zatem „Wydarzenia” na dwóch stacjach w listopadzie br. oglądało 2,24 mln widzów, czyli o 5,08 proc. mniej, niż przed rokiem kiedy dziennik pokazywano na trzech antenach (można było go oglądać również w Polsat News 2).

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał najbardziej w zestawieniu - o 7,86 proc. do 1,28 mln widzów (z uwzględnieniem TVP Info widownia wyniosła 1,73 mln osób, po spadku wynoszącym 6,81 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-i-iii-kwartal-2018-tvp1-liderem-pilka-i-skoki-hitem_1 ##

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to również tylko „Wiadomości” zanotowały wzrost, a na największym minusie też była „Panorama”.

W rankingu uwzględniającym widownię z głównych i newsowych anten również największe audytorium w listopadzie br. gromadziły „Fakty”, a następnie uplasowały się: „Teleexpress”, „Wiadomości”, „Wydarzenia” i „Panorama”.

grafika

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w listopadzie 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 4,82 proc. do 1,08 mln oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 842 tys. osób (do góry o 1,54 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (557 tys. widzów; do góry o 10,92 proc. - największy wzrost w zestawieniu), które wyprzedziły „Teleexpress” (552 tys. widzów; - 6,64 proc.).

Największy spadek również i w tym ujęciu zanotowała „Panorama” - było to 19,40 proc. do 258 tys. oglądających.

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to również zyskały widzów: „Wiadomości” (10,38 proc.), „Fakty” (5,91 proc.) i „Wydarzenia” (1,34 proc.), a straciły: „Teleexpress” (7,24 proc.) i „Panorama” (17,29 proc.).

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style