W kwietniu br. domena Google.pl na komputerach zanotowała 22,88 mln polskich realnych użytkowników, co oznacza 88,62 proc. wszystkich internautów w naszym kraju - wynika z badania gemiusAudience. Dodatkowo Google.com miało 15,44 mln użytkowników i 59,82 proc. zasięgu.
Między domenami Google znalazły się dwa inne globalne serwisy: Facebook (z 19,42 mln użytkowników) i YouTube (18,4 mln).
Więcej niż połowa polskich internautów odwiedziła jeszcze dwa najpopularniejsze polskie witryny: Onet.pl (14,84 mln użytkowników i 57,48 proc.) i Allegro.pl (12,97 mln użytkowników i 50,26 proc.). Na dalszych pozycjach znalazły się trzy inne największe portale horyzontalne: WP.pl (12,33 mln użytkowników), Interia.pl (9,16 mln) i Gazeta.pl (7,9 mln).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-onet-rasp-dzieki-przewadze-w-mobile-u-przed-wirtualna-polska-top20 ##
Jeśli chodzi o media pozainterentowe, to najchętniej odwiedzanym serwisem tytułu prasowego jest Fakt.pl (od jesieni ub.r. działającym pod marką Fakt24.pl) z 5 mln użytkowników, a dalej znalazły się Wyborcza.pl (4 mln) i Naszemiasto.pl (3,8 mln). Natomiast wśród kanałów telewizyjnych liderem jest serwis TVN24 (4,2 mln użytkowników) wyprzedzający witrynę Telewizji Polskiej (3,16 mln).
Na smartfonach serwis Google.pl odwiedziło 15,25 mln polskich użytkowników (59,15 proc. zasięgu), a Facebooka - 13,02 mln (50,5 proc.).

Zasięg wynoszący ok. jednej trzeciej zanotowały Onet.pl (9,0 mln użytkowników, 35,15 proc. zasięgu), Google.com (8,86 mln, 34,36 proc.) i Wikipedia (7,99 mln, 31 proc.). Poza pierwszą dziesiątką znalazł się YouTube, który z 4,41 mln użytkowników i 17,11 proc. zasięgu zajął 11. miejsce.
Na smartfonach, inaczej niż na komputerach, Gazeta.pl wyprzedza Interię - w minionym miesiącu pierwszy portal zanotował na smartfonach 4,93 mln użytkowników, a drugi - 4,64 mln.
Na tabletach tylko Google.pl odwiedziło w kwietniu ponad 10 proc. wszystkich polskich internautów - było ich 3,3 mln, co dało 12,8 proc. zasięgu.

Po ponad dwa miliony użytkowników zanotowały Facebook (2,45 mln; 9,51 proc. zasięgu) i Onet.pl (2,06 mln; 8,01 proc. zasięgu).
YouTube był ponad dwa razy mniej odwiedzany od Facebooka - miał 1,2 mln użytkowników, co dało 4,64 proc. zasięgu. Cda.pl znalazło się na 15. pozycji z 703,8 tys. użytkowników (na smartfonach miało ich 1,82 mln), a VoD.pl - na 33. miejscu z 413,3 tys. użytkowników (na smartfonach serwis był poza pięćdziesiątką).