Onet-RASP przed WP, a Interia przed Gazeta.pl, po zmianach algorytmu Facebook i Allegro mocno w górę (Gemius/PBI z listopada)

Najpopularniejszymi serwisami w Polsce są niezmiennie Google i Facebook, a wśród rodzimych wydawców Grupa Onet-RASP wyprzedza Wirtualną Polskę w liczbie użytkowników, a przegrywa w liczbie odsłon. Po zmianach w pomiarze internetu mobilnego duże wzrosty statystyk osiągnęły Facebook i Allegro.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Gemius/PBI w listopadzie br. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 25,6 mln realnych użytkowników, czyli 96,7 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 8,59 mld odsłon.

Drugie miejsce we wszystkich statystykach zajął Facebook z 22,6 mln użytkowników i 5,53 mld odsłon. Na dalszych pozycjach są najwięksi rodzimi wydawcy: Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska. Pierwsza miała więcej użytkowników (20,65 mln wobec 20,21 mln konkurenta), a druga - więcej odsłon (2,92 mld wobec 2,68 mld).

Porównywanie wyników w skali miesiąca jest mało miarodajne, ponieważ w listopadzie z uwagi na rozwój internetu mobilnego zmodyfikowano algorytm określania liczby realnych użytkowników. W konsekwencji wzrosły zasięgi wydawców i serwisów na urządzeniach mobilnych, natomiast zmiany nie objęły statystyk na komputerach stacjonarnych.

- Internauci odwiedzają strony www nie tylko przy pomocy mobilnych przeglądarek internetowych, ale także za pośrednictwem aplikacji. To zjawisko jest szczególnie widoczne w przypadku aplikacji Facebook, która korzysta z innych identyfikatorów cookie niż przeglądarka na urządzeniu mobilnym. Powoduje to zawyżanie liczby cookie, co wpływa na wyznaczanie zasięgów dla poszczególnych węzłów. Z tego powodu Gemius wprowadził modyfikację sposobu wyznaczania zasięgów na urządzeniach mobilnych. Zmianę wprowadziliśmy w pliku z danymi od listopada 2016 roku. Polega ona na fuzji aktywności użytkowników w przeglądarkach mobilnych i w aplikacji Facebook - opisuje Anna Oziębło, dyrektor ds. badania Gemius/PBI.

W listopadzie łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 26,5 mln (wobec 26,1 mln w październiku), w tym 23,7 mln na komputerach stacjonarnych (0,2 mln więcej niż miesiąc wcześniej) i 18,7 mln na smartfonach i tabletach (0,4 mln więcej niż miesiąc wcześniej).

grafika

Serwis Google.pl zanotował w zeszłym miesiącu 25,24 mln użytkowników i 7,58 mld odsłon, a Google.com - 19 mln użytkowników i 869,7 mln odsłon. Facebook mając 3 mln użytkowników więcej od YouTube’a (22,6 mln wobec 19,61 mln) zanotował pięć razy więcej odsłon (5,53 mld wobec 1,09 mld).

Z kolei Onet.pl przy ponad 3 mln użytkowników więcej niż WP (17,48 mln wobec 14,31 mln) miał minimalnie mniej odsłon (1,95 mld wobec 1,99 mld).

grafika

Tylko na komputerach strony Google mają zdecydowanie wyższą przewagę nad Facebookiem - zanotowały w listopadzie 22,72 mln użytkowników i 5,42 mld odsłon, natomiast Facebook - 18,82 mln użytkowników i 2,21 mld odsłon.

Z kolei Grupa Wirtualna Polska z 16,46 mln użytkowników i 2,09 mld odsłon wyprzedza Grupę Onet-RASP (16,17 mln użytkowników i 1,76 mld odsłon), a Grupa Interia mając zdecydowanie więcej użytkowników of Grupy Allegro (13,31 mln wobec 12,8 mln) zanotowała prawie dwa razy mniej odsłon (730,1 mln wobec 1,43 mld).

grafika

Google.pl zanotowało na komputerach 22,44 mln użytkowników i 4,84 mld odsłon, a Google.com - 15,12 mln użytkowników i 509,9 mln odsłon.

Poziom miliarda odsłon przekroczyły cztery polskie serwisy: WP.pl (11,45 mln użytkowników i 1,49 mld odsłon), Allegro.pl (12,79 mld użytkowników i 1,44 mld odsłon), Onet.pl (13,58 mln użytkowników i 1,32 mld odsłon) oraz OLX.pl (8,87 mln użytkowników i 1,09 mld odsłon).

grafika

Na smartfonach i tabletach Facebook mając ponad 3 mln użytkowników mniej niż strony Google’a (14,09 mln wobec 17,27 mln) zanotował więcej odsłon (3,32 mld wobec 3,17 mld). Facebook jako jedyny serwis z czołówki miał też zdecydowanie więcej odsłon w internecie mobilnym niż stacjonarnym (3,32 mld wobec 2,21 mld).

Grupa Onet-RASP z 12,98 mln użytkowników i 922,6 mln odsłon wyraźnie wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska (11,91 mln użytkowników i 829,9 mln odsłon), natomiast Grupa Gazeta.pl miała więcej odsłon od Grupy Interia.pl (10,49 mln wobec 9,87 mln), ale mniej odsłon (268,5 mln wobec 296,8 mln), a obu wydawców pod względem liczby odsłon zdecydowanie wyprzedziła Grupa Allegro - zanotowała ich 458,8 mln przy 8,99 mln użytkowników.

grafika

Facebook zanotował w internecie mobilnym ponad pięć razy więcej odsłon niż Onet.pl (632,8 mln) i ponad sześć razy więcej niż WP.pl (497,9 mln).

YouTube miał 218,2 mln odsłon mobilnych, wobec 877,2 mln na komputerach, a OLX.pl - 157,8 mln, wobec 1,09 mld na komputerach.

W skali miesiąca największe wzrosty odwiedzalności (związane częściowo ze zmianą algorytmu badania) osiągnęły Facebook i Allegro.pl. Pierwszy serwis w październiku miał w internecie mobilnym 13,17 mln użytkowników i 2,7 mld odsłon, a drugi - 7,96 mln użytkowników i 309,1 mln odsłon.

grafika

Komentarze (23)
modest
11 lat temu

Fajna ramówka. jedna z fajniejszych od lat. Jestem fanem Turbo od dawna.

hubo
11 lat temu

Kicha. Tvn turbo schodzi na psy.

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Powstanie druga w Polsce fabryka AI. "Ważny krok w budowie cyfrowej suwerenności"

Powstanie druga w Polsce fabryka AI. "Ważny krok w budowie cyfrowej suwerenności"

Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Rusza kampania "Zbyt silni" o depresji

Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Rusza kampania "Zbyt silni" o depresji

W niemieckich sklepach słodycze à la Ptasie Mleczko. Szef Wedla: podobieństwo oczywiste

W niemieckich sklepach słodycze à la Ptasie Mleczko. Szef Wedla: podobieństwo oczywiste

Strajk w amerykańskim dzienniku? Dziennikarze od kilku lat bez podwyżek

Strajk w amerykańskim dzienniku? Dziennikarze od kilku lat bez podwyżek

Książulo i ZEN.COM pokazują, co się naprawdę opłaca
Materiał reklamowy

Książulo i ZEN.COM pokazują, co się naprawdę opłaca

Zmiana w popularnych chipsach. Oto nowe logo

Zmiana w popularnych chipsach. Oto nowe logo