Opera Mini: 71,2 mln użytkowników i 27,4 mld USD oszczędności

Opera Software podaje, że użytkownicy mobilnej przeglądarki internetowej Opera Mini oszczędzają na korzystaniu z niej ponad 27,4 miliarda dolarów rocznie. To efekt technologii kompresji danych zastosowanej w aplikacji, która zmniejsza rozmiar przeglądanych stron o maksymalnie 90 proc.

km
km
Udostępnij artykuł:

We wrześniu bieżącego roku z Opera Mini korzystało na całym świecie ponad 71,2 miliona użytkowników. To o 7,1 proc. większa liczba w porównaniu z sierpniem oraz o 100,1 proc. większa niż rok wcześniej - wynika z najnowszego raportu 'State of the Mobile Web' przedstawionego przez Opera Software.

Użytkownicy Opera Mini odwiedzili we wrześniu w sumie ponad 36,9 miliarda stron - o 9,0 proc. więcej niż w sierpniu oraz o 147,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2009.   Z kolei objętość wygenerowanych przez nich danych dla operatorów komórkowych zwiększyła się o 9,4 proc. w ujęciu miesięcznym i o 135,8 proc. rok do roku - do poziomu 535,3 miliona MB. Dane w Operze Mini są kompresowane o maksymalnie 90 proc. - gdyby nie to, użytkownicy przeglądarki obejrzeliby ponad 4,9 petabajta danych.   Dwadzieścia krajów o największej liczbie użytkowników Opera Mini to w kolejności: Indonezja, Rosja, Indie, Chiny, Ukraina, RPA, Wietnam, USA, Nigeria, Brazylia, Malezja, Wielka Brytania, Kenia, Kazachstan, Białoruś, Polska, Egipt, Filipiny, Niemcy i Bangladesz.

W Unii Europejskiej Polskę wyprzedza tylko Wielka Brytania, a za nami znajdują się Niemcy, Włochy, Francja, Czechy, Hiszpania, Holandia, Rumunia i Słowacja.

W czołowej dziesiątce państw UE liczba odsłon stron wzrosła w ujęciu rocznym o 58,4 proc., liczba użytkowników o 10,3 proc., a objętość wygenerowanych danych o 61,0 proc. W każdym z ww. krajów najpopularniejszą witryną była wyszukiwarka Google, a w połowie z nich na drugim miejscu znalazł się Facebook.

Trendy w Polsce:

Wzrost liczby odsłon stron od września zeszłego roku: 68,5 proc. Wzrost liczby użytkowników: 16,1 proc. Liczba odsłon stron przypadająca na jednego użytkownika: 239 Przesył danych przypadający na jednego użytkownika: 7 MB Przesył danych na jedną odwiedzoną stronę: 32 KB

Najpopularniejsze strony: 1. google.com, 2. nk.pl, 3. onet.pl, 4. wp.pl, 5. wikipedia.org, 6. youtube.com, 7. allegro.pl, 8. facebook.com, 9. my.opera.com, 10. sciaga.pl.

Najpopularniejsze telefony komórkowe: 1. Nokia 5130 XpressMusic, 2. Nokia 6300, 3. Sony Ericsson K800i, 4. Nokia 2700c, 5. Apple iPhone, 6. Sony Ericsson K550i, 7. Nokia 5310 XpressMusic, 8. Nokia 6500s, 9. Nokia E51, 10. Nokia X3.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały