PepsiCo zmienia nazwę i logo marki Aunt Jemima walcząc z rasizmem

Jeden z największych na świecie producentów napojów PepsiCo Inc. zdecydował, że zmieni logo i nazwę swoich produktów z ponad 130-letnią tradycją. Chodzi o produkty śniadaniowe Aunt Jemima. Powodem tej decyzji jest walka ze stereotypami rasowymi. Zmianę opakowania marki Uncle Bens rozważa również Mars Inc.

bcz
bcz
Udostępnij artykuł:
PepsiCo zmienia nazwę i logo marki Aunt Jemima walcząc z rasizmem
Fot. Facebook.com/Aunt Jemima

Aunt Jemima (Ciocia Jemima) to marka produktów śniadaniowych, takich jak mieszanki do naleśników, ciast i babeczek oraz syropy. Firma zadebiutowała w 1889 r. Wszystkie produkty opatrzone są wizerunkiem Afroamerykanki. Początkowo była to typowa mammy, czyli czarna służąca z turbanem na głowie i w sukience z białym kołnierzykiem.

Logo marki przeszło metamorfozę w 100-lecie istnienia. W 1989 r. z głowy kobiety zdjęto chustę. Od tej pory ma ona naturalną fryzurę i kolczyki z pereł, dzięki czemu wizerunek ma znaczniej mniej konotacji rasowych. W reklamach Ciocia Jemima była przedstawiana jako "szczęśliwa niewolnica".

W związku z trwającymi od kilku tygodni protestami antyrasistowskimi w Stanach Zjednoczonych po śmierci Afroamerykanina George'a Floyda w trakcie interwencji policyjnej, marka Aut Jemima spotkała się z ostrą krytyką w mediach społecznościowych, a nawet nawoływaniem przez klientów do bojkotu. Producent postanowił więc zmienić nazwę i logo śniadaniowej marki podaje Reuters.

PepsiCo przeznaczy 400 mln dolarów dla czarnych społeczności

- Uznaliśmy, że pochodzenie Cioci Jemimy opiera się na stereotypie rasowym. Dążąc do równości rasowej poprzez szereg inicjatyw, musimy również uważnie przyjrzeć się naszym markom i upewnić się, że odzwierciedlają one nasze wartości i spełniają oczekiwania klientów - powiedziała w środę Kristin Kroepfl, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Quaker Foods, która jest spółką zależną od PepsiCo.

Jak zapowiedziała firma, opakowania bez wizerunku Afroamerykanki pojawią się na rynku w czwartym kwartale br. Quaker nie zaprezentował nowej nazwy ani loga.

PepsiCo ogłosiło również, że w ciągu najbliższych pięciu lat podejmie szereg inicjatyw o wartości ponad 400 milionów dolarów, aby wesprzeć czarne społeczności i zwiększyć reprezentację czarnych w koncernie.

Również Mars Inc. oświadczył w środę, że rozważa zmianę w opakowaniu ryżu Uncle Bens, na którym przedstawiony jest wizerunek starszego Afroamerykanina. Jak podała agencji Reuters rzeczniczka firmy, "Mars ma obowiązek zająć stanowisko w walce z uprzedzeniami rasowymi i niesprawiedliwościami, a jednym ze sposobów, w jaki może to zrobić, jest ewolucja marki Uncle Bens, w tym jej wizualnej tożsamości”. Firma dodała, że jest na etapie "oceniania różnych możliwości" i nie zna jeszcze terminu ani rodzaju wprowadzanych zmian.

bcz
Autor artykułu:
bcz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]