PKB wzrósł o 0,1 proc. kw/kw w całej UE i w strefie euro w IV kw.

Produkt Krajowy Brutto (PKB) wyrównany sezonowo w IV kw. 2009 roku zwiększył się o 0,1% w porównaniu do poprzedniego kwartału w całej Unii Europejskiej oraz w strefie euro, podał w piątek unijny urząd statystyczny Eurostat. W III kw. tego roku wzrost w całej UE wyniósł 0,3% w ujęciu kwartalnym, natomiast w strefie euro odnotował wzrost o 0,4%.

isb / pr
isb / pr
Udostępnij artykuł:

W ujęciu rocznym PKB spadło w IV kw. tego roku o 2,3% w całej UE i o 2,1% w strefie euro.

Eurostat podał dane dotyczące 18 z 27 członków UE, zabrakło m.in. informacji z Polski. W 8 z tych 18 krajów zanotowano spadek PKB kw/kw., w tym największy na Łotwie (-3,2%). Wzrost PKB w tym ujęciu zanotowano natomiast w 7 krajach, a w 3 PKB nie zmienił się. Największy wzrost odnotowano w Estonii (2,6%) i na Słowacji (2,0%).

Natomiast w ujęciu rocznym w żadnym z 18 krajów niem zanotowano dodatniej dynamiki PKB, zaś największy spadek zanotowała Łotwa - o 17,1%.

Urząd podał też dla porównania, że w IV kw. br. PKB w USA wzrósł o 1,4% kw/kw po wzroście o 0,6% kwartał wcześniej. W ujęciu rocznym amerykańska gospodarka odnotowała wzrost o 0,1% w IV kw. wobec spadku 2,6% w III kw.

isb / pr
Autor artykułu:
isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa