PKM Duda liczy na pierwsze oszczędności z realizacji programurestrukturyzacji w I poł. 2010

Polski Koncern Mięsny Duda, który realizuje programrestrukturyzacji operacyjnej spodziewa się, że pierwszeoszczędności pojawią się na początku przyszłego roku, a cały proceszmian zakończy się do 2012 poinformowali przedstawiciele koncernu wponiedziałek.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy

Program restrukturyzacji operacyjnej "Duda 2012" ma przynieśćstałe korzyści finansowe i jakościowe. Obejmuje on wszystkieobszary działalności - zakupy, produkcję, logistykę, sprzedaż ifunkcje wsparcia i wszystkie spółki z grupy.

"Pełne efekty chcemy zobaczyć w 2012, co oznacza, że w latach2010 -2011 ma dojść do pełnej reorganizacji PKM Duda. Zakres tegoplanu i liczba podmiotów, który obejmuje 30 spółek grupy sąogromnym przedsięwzięciem"- powiedział członek zarządu PKM Duda,Dariusz Formela. Dodał, że liczba spółek należących do grupyzmniejszy się do ok. 20, tak, aby można było efektywnie nimizarządzać.

"Program jest realizowany od początku października. Budżet na2010 i efekty jego realizacji zobaczymy w 2010 roku"- dodał.

Program zakłada optymalizację kosztów zatrudnienia, w tym budowęcentrów usług wspólnych oraz restrukturyzację majątku (łączenie,sprzedaż, likwidację spółek oraz sprzedaż aktywów majątkowych).

"Musimy też doprowadzić do kilku łączeń, przejęć spółek w grupiei w niektórych przypadkach likwidacji, a także dokonać sprzedażyniektórych zbędnych aktywów majątkowych np. nieruchomości"-powiedział Formela.

"Przymierzamy się do sprzedaży części rolnej na Ukrainie, abyuwolnić się z majątku nieprodukcyjnego - powiedział prezes zarząduMaciej Duda.

Grupa wstrzymuje się ze sprzedażą aktywów w Polsce do II poł.2010 r., kiedy to spodziewa się poprawy sytuacji na rynkunieruchomości, bowiem aktualne proponowane ceny transakcji nieodzwierciedlają często nawet wartości księgowej. Również naUkrainie ceny są zbyt niskie.

Wdrażanie programu zostało podzielone na trzy etapy. Pierwszy,już rozpoczęty ma przynieść redukcję kosztów zakupów i budowędocelowej organizacji zakupowej, a także optymalizację kosztówzatrudnienia i transportu oraz poprawę rentowności produkcji imarży sprzedaży.

Formela powiedział, że zarząd jest na etapie szacowania kosztówi został już uruchomiony program redukcji kosztów i optymalizacjizatrudnienia.

Drugi etap rozpocznie się w styczniu 2010 i będzie obejmowałbudowę centrum usług wspólnych, rozwój centrum IT. Zarządzaktualizuje też strategię grupy oraz poszczególnych spółek.

Na przełomie I i II kw. 2010 r. zostaną uporządkowane iujednolicone struktura, polityka i procesy w ramach grupy izostanie opracowany nowy system motywacyjny dla spółek z grupy.Zarząd chce wyodrębnić cztery podstawowe segmenty w grupie - rolny,produkcyjny, przetwórczy i dystrybucyjny.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background
Komentarze (0)
szczery
12 lat temu

Dajcie spokój! Jaki z niego ambasador marek? Można się uśmiać! On może być głupkiem krajowym, a nie ambasadorem marki.

story
12 lat temu

jak mowią górale- ale żeśta qu.....ę wybrali do obracania, wy tfe-avu-nowcy-agorowcy-michnicowcy-H,HE,HE......................

keli9
12 lat temu

Sorry,czym się różni wsiowy głupek od wielkomiejskiego według Ciebie?

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Patrzcie i uczcie się od niego wszyscy". Ta marka miała zniknąć, ale Plusha uratował trochę szalony marketing z misiem

"Patrzcie i uczcie się od niego wszyscy". Ta marka miała zniknąć, ale Plusha uratował trochę szalony marketing z misiem

Nowa stacja w telewizji naziemnej? KRRiT ogłosi konkurs

Nowa stacja w telewizji naziemnej? KRRiT ogłosi konkurs

Polsat usunął kontrowersyjny materiał z "Halo tu Polsat". "Powinien wyglądać inaczej"

Polsat usunął kontrowersyjny materiał z "Halo tu Polsat". "Powinien wyglądać inaczej"

KRRiT przelewa zaległości. Ponad 23 mln zł dla Telewizji Polskiej

KRRiT przelewa zaległości. Ponad 23 mln zł dla Telewizji Polskiej

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?
Materiał reklamowy

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?

"Breslau" zadziałał lepiej niż "1670"? Netflix pod naporem polskich telewizji

"Breslau" zadziałał lepiej niż "1670"? Netflix pod naporem polskich telewizji