"Planuj wcześniej - kupuj taniej"

Agencja Gruppa66 Ogilvy przygotowała i realizuje kolejną kampanię reklamową dla Polskich Linii Lotniczych LOT

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Celem kampanii jest poinformowanie pasażerów o możliwościach i sposobach kupienia tanich biletów, które stanowią część atrakcyjnej oferty PLL LOT. Swoim zasięgiem kampania obejmie telewizję, radio, prasę oraz Internet. Reklama telewizyjna i radiowa rusza z początkiem listopada. Kampania prasowa i internetowa już trwa.

Główny przekaz najnowszej kampanii przygotowanej przez agencję Gruppa66 Ogilvy stanowi informacja o stałych, niskich taryfach oferowanych przez LOT. Pasażerowie są również informowani, że cena biletu podawana przez LOT jest już ceną w obie strony, co podnosi jej atrakcyjność. Aby skorzystać z niskich cen biletów należy zaplanować podróż odpowiednio wcześniej oraz dokonać zakupu na stronie www.lot.com. Głównym motywem kampanii jest dziewczyna na huśtawce - symbol podróży w dwie strony, nawiązujący do wcześniejszych działań reklamowych LOT.

Obecna kampania jest kolejnym elementem strategii komunikacyjnej przyjętej przez LOT w drugim półroczu 2004, zgodnie z którą LOT, odpowiadając na potrzeby pasażerów, przeprowadza szereg zmian, które gwarantują konkurencyjne ceny biletów.

Kampania ma charakter edukacyjny. Cztery różne komunikaty tworzą cykl reklam i stanowią część jednej spójnej kampanii. Lista reklam:

- "Atrakcyjne ceny są dostępne przez cały rok" (spot TV 15")- "Im wcześniej zaplanujesz podróż, tym lepszą uzyskasz cenę" (spot TV 15")- "Najtańsze bilety dostępne są na stronie www.lot.com" (spot TV 15")- oraz prezentacja najatrakcyjniejszych cen w obie strony (prasa, Internet)

Warta podkreślenia jest idea kreatywna pokazująca przewagę cen podawanych w obie strony nad cenami w jedną stronę. Ogłoszenia prasowe zaplanowane są na konsekutywnych stronach: pierwsza podaje cenę atrakcyjnego kierunku (np. "Rzym od 580 zł"), zaś na drugiej stronie znajduje się informacja, że powrót jest za darmo. Jest to o tyle ważne, że pasażerowie tanich linii lotniczych przyciągnięci reklamowaną ceną w jedną stronę nie zawsze zdają sobie sprawę, iż łączny koszt podróży będzie najczęściej znacznie wyższy, niż dwukrotność tej ceny.

Dodatkowo komunikat o wcześniejszym planowaniu podróży umieszczony zostanie w dwumodułowym ogłoszeniu stanowiącym element rubryki "Witajcie na świecie" w Gazecie Stołecznej. Tutaj wykorzystano motyw małej dziewczynki na huśtawce.

Reklamy LOT pojawią się w następujących mediach:

- telewizja (TVP, TVN, TVN7, TVN24, Tele5, Discovery, Canal+)- prasa (Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Wprost, Newsweek, Polityka, Forum, Przekrój, Gala, Viva, Wysokie Obcasy, National Geographic, Podróże, Gazeta Stołeczna (rubryka "Witajcie na świecie")- radio ogólnopolskie i lokalne (m.in.: Radio Zet, Radiostacja, PR3, RMF FM, radio Złote Przeboje)- Internet (tzw. videostitial - film prezentowany użytkownikom, których komputery spełniają odpowiednie wymagania techniczne, pop-under oraz e-mailing na wiodących portalach)

Planowaniem i zakupem mediów zajął się MindShare.

Po stronie agencji Gruppa66 Ogilvy kampanię realizują członkowie zespołu Client Service -Daria Morawska, Anna Wojciechowska, Anna Bielecka pod kierunkiem Olgi Sobieraj. Kreację przygotowali Iwona Czerwińska, Ireneusz Broda, Jacek Dyga oraz Grzegorz Ścieszka pod kierunkiem Ewy Zaborowskiej i Robina Weeksa.

Współpraca Gruppa66 Ogilvy z PLL LOT rozpoczęła się w 2000 roku, wspólnie zrealizowaną kampanią "Sydney 2000" informującą o tym, że LOT jest Oficjalnym Przewoźnikiem Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Po wydarzeniach 11. września, w świetle bardzo trudnej sytuacji na rynku lotniczym w Polsce i na świecie, Agencja wykreowała wspólnie z PLL LOT nowy wizerunek marki LOT w Polsce. Kanały komunikacyjne, którymi objęte są działania to zarówno media jak i kanały komunikacji bezpośredniej oraz miejsca sprzedaży biletów. W roku 2004 Agencja koordynowała kampanię LOT na 16 rynkach zagranicznych. W najbliższym czasie ruszy kolejna fala kampanii międzynarodowej i obejmie  cztery rynki strategiczne.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?