PMPG Polskie Media z niższymi przychodami. Zysk spadł o 60 proc.

PMPG Polskie Media zanotowała w I półroczu br. 16-proc. spadek przychodów. Natomiast zysk netto zmalał aż o 60 proc.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Przychody PMPG Polskie Media w półroczu 2015 roku wyniosły 25,76 mln zł i były o 15,71 proc. niższe niż w I półroczu 2014 roku.

- Główne czynniki, które wywarły wpływ na bieżącą sytuację finansową to fluktuacje na rynku reklamy, niestabilna sytuacja w sektorze przedsiębiorstw, które stanowią istotną grupę klientów Grupy oraz spadek obrotu realizowanego w transakcjach bezgotówkowych. Przychody barterowe w pierwszym półroczu 2015 r. były o ponad 1 mln zł niższe niż w analogicznym okresie roku 2014 i wynikały ze zoptymalizowania cen tych transakcji - podano w komunikacie PMPG Polskie Media.

Dzięki optymalizacji wewnątrz Grupy, obniżeniu o ponad 1 mln zł uległy też koszty sprzedaży i ogólnego zarządu. Z kolei wynikające z sytuacji makroekonomicznej wyższe nakłady na produkcję spowodowały wzrost kosztu własnego sprzedaży.

Zysk PMPG Polskie Media z działalności operacyjnej w I półroczu br. wyniósł 2,63 mln zł, aż o 60,46 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej spadł z 5,51 mln zł do 2,2 mln zł.

PMPG Polskie Media są właścicielem m.in. magazynów „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"