Polacy kupowaliby w internecie częściej, gdyby mogli za darmo zwrócić towar do e-sklepu

83 procent internautów w Polsce kupowałoby online więcej, gdyby istniała opcja darmowego zwrotu, 24 procent nie zwraca towarów, by nie płacić za wysyłkę - wynika z badania Gemiusa.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Według badania 45 proc. Polaków kupujących w internecie otrzymało jeden lub dwa razy towar niezgodny z ich oczekiwaniami. Jednak 38 proc. z tych respondentów nie zdecydowało się na skorzystanie z możliwości zwrotu produktu do e-sklepu. Dla prawie jednej czwartej z tego grona zniechęcająca okazała się konieczność poniesienia kosztów wysyłki zwracanego towaru.

Z kolei 83 proc. respondentów przyznało, że rozważyliby częstsze zakupy w sieci, gdyby darmowy zwrot był obowiązującym standardem. 63 proc. badanych zwraca uwagę na możliwość zwrotu bez ponoszenia jego kosztów już w momencie wyboru sprzedawcy, a jedna piąta internautów w ciągu ostatniego roku kupiła towar w określonym sklepie tylko dlatego, że oferował on możliwość oddania zakupów bez płacenia za wysyłkę ze strony klienta. 58 proc. respondentów chciałoby mieć możliwość dokonania darmowego zwrotu towaru do e-sklepu.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez Gemius we wrześniu br. metodą CAWI na grupie 1200 internautów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę