Polacy nie rezygnują z konsumpcji, ale kupują tańsze towary

- Polacy prędzej godzą się na kupowanie tańszych towarów o niższej jakości niż na ograniczenie konsumpcji - mówi dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka PKPP Lewiatan, komentując dane GUS o sprzedaży detalicznej w maju br.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

- Na wyniki sprzedaży detalicznej w maju niewątpliwie wpływ miały, rozpoczęte na początku czerwca mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Widać to chociażby po przyspieszeniu sprzedaży sprzętu RTV. Coraz więcej pieniędzy gospodarstwa domowe zostawiają w dyskontach, supermarketach, w których kupują niemarkowe, za to tańsze towary. Zapewne ta tendencja będzie się utrzymywała w kolejnych miesiącach. Polacy nie chcą zmniejszać konsumpcji, wolą raczej kupować towary nieco niższej jakości, ale za to tańsze.

W czerwcu dynamika sprzedaży detalicznej powinna utrzymać się powyżej 5 proc. Jej struktura może jednak trochę się zmienić. Zapewne wysoki wzrost odnotuje sprzedaż żywności, w tym napojów - dodaje Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję