Polski internauta na blogach szuka głównie informacji o produktach (infografika)

Blogi cieszą się sporą popularnością wśród polskich internautów, a służą im przede wszystkim do poszukiwania informacji na temat nowych produktów - wynika z badania IIBR.

km
km
Udostępnij artykuł:

2/3 polskich internautów deklaruje, że zdarza im się czytać blogi, a 30% robi to co najmniej raz w tygodniu. Wśród internautów w wieku 50 lat i więcej odsetek ten sięga prawie 40%. Aktywność ta jest częściej podejmowana przez kobiety.

Jako główną motywację do czytania blogów badani wskazali poszukiwanie na nich informacji dotyczących nowych produktów (tak deklaruje 50% respondentów). Na ten powód częściej wskazują osoby dojrzałe (50 lat i więcej). Nie oznacza to jednak, że blogi są podstawowym źródłem poszukiwania informacji o produktach - jeśli zakup jest planowany respondenci dużo chętniej radzą się w tej kwestii rodziny (58%), czy też przeszukują fora internetowe (54%).

Twórcy blogosfery cieszą się podobnym poziomem zaufania jak dziennikarze: w rankingu ośmiu wybranych profesji znaleźli się odpowiednio na 7 i 6 miejscu, przed politykiem, ale daleko za liderami - naukowcem i lekarzem. Przede wszystkim dotyczy to opinii o produktach - blisko 50% respondentów, którym zdarza się kierować rekomendacjami blogerów wskazało na ten obszar. Natomiast co czwarty odbiorca blogów deklaruje, że nigdy nie kieruje się rekomendacjami ich autorów,

Poziom zaufania do pozytywnych i negatywnych opinii wyrażanych przez twórców blogosfery jest zbliżony - co trzeci respondent nie podważa ich wiarygodności (to dwukrotnie więcej niż osób uznających te treści za niewiarygodne). Jednocześnie ponad połowa osób zwracających uwagę na rekomendacje blogerów nie ma jednoznacznego zdania na temat wiarygodności zamieszczanych na blogach komentarzy o produktach i usługach.

grafika

Badanie zostało przeprowadzono przez IIBR w dniach 4–6 września 2013 r. (w ramach GO96 - Omnibus online) techniką CAWI (Computer Assissted Web Interviewing), metodą Real Time Sampling (emisja ankiet na stronach internetowych) na grupie N=1000 polskich internautów w wieku 15 i więcej lat.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję