Polskie Radio Dzieciom z audycją „Źródełko” o kulturze ludowej

W niedzielę, 7 kwietnia br. startuje nowy cykl audycji dla najmłodszych „Źródełko”. W Polskim Radiu Dzieciom najmłodsi słuchacze będą mogli posłuchać o kulturze i muzyce ludowej. Program przygotowało Radiowe Centrum Kultury Ludowej.

NB
NB
Udostępnij artykuł:
Polskie Radio Dzieciom z audycją „Źródełko” o kulturze ludowej

„Źródełko" ma być półgodzinną, cotygodniową audycją, przybliżająca kulturę polskiej wsi, ale też ludowych tradycji z całego świata. Najmłodsi słuchacze mają dowiedzieć się o dzieciństwie na wsi, brzmieniu instrumentów wykorzystywanych w polskiej muzyce ludowej, dawnych wyliczankach, pieśniach i wiejskich zabawach.

- Z okazji podwójnych urodzin Polskiego Radia Dzieciom i redakcji Radiowego Centrum Kultury Ludowej reaktywujemy w nowej formie, audycję „Źródełko". Wspólnie poznamy polskie instrumenty ludowe, dowiemy się, jak bawiły się dzieci na wsi, otworzymy kolorowanki z tradycyjnymi strojami, sprawdzimy czym jest nudelkula, bymbym i lochmaszyna, spróbujemy ożywić dawne, zapomniane ludowe zabawki - koniki, lalki, wiatraczki i ptaszki - wymienia Hanna Szczęśniak z Radiowego Centrum Kultury Ludowej.

W audycji pojawi się polska muzyka inspirowana tradycją i muzyka ludowa – również wykonywana przez dzieci.

- Chcemy zainteresować słuchacza źródłami współczesnej kultury, zachęcić do poznawania naszych korzeni, skłonić do własnych poszukiwań, do kontaktu z dziadkami i wysłuchania ich opowieści, tak cennych i szybko przemijających. Może to być początek tworzenia się w małym odbiorcy ważnej i budującej świadomości rodzinnej i regionalnej - tłumaczy Daria Druzgała, zastępca redaktora naczelnego Polskiego Radia Dzieciom.

„Źródełko" będzie nadawane w każdą niedzielę o godz. 11.00, począwszy od 7 kwietnia br. Program poprowadzi Hanna Szczęśniak.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu