Pomyślne testy w metrze

Testy pokładowego systemu nadzoru wideo w kopenhaskim metrze zakończyły się sukcesem

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Alcatel wraz z firmą Ansaldo Trasporti Sistemi Ferroviari (ATSF) należącą do grupy Finmeccanica, poinformowały o pomyślnym przeprowadzeniu testów w kopenhaskim metrze pokładowego systemu nadzoru wideo pracującego w czasie rzeczywistym. Metro w stolicy Danii uchodzi za jedno z najnowocześniejszych na świecie, a ruch wagonów odbywa się w nim bez udziału maszynistów.

System Alcatel powstał w odpowiedzi na rosnące oczekiwania dotyczące zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów w transporcie publicznym. Pozwala na płynną, o wysokiej jakości transmisję wideo do centrum nadzoru z wagonów metra poruszających się z szybkością ponad 80 km/h! Wykorzystano w nim nowy bezprzewodowy system WiFi zamontowany wzdłuż torów, który przesyła dane z pociągu do punktów rozlokowanych wewnątrz tunelu metra. Te z kolei są połączone z szybką wielousługową siecią optyczną, która przesyła dane do centrum nadzoru. Pozwala to uzyskać obraz o dużej rozdzielczości i z odpowiednią ilością klatek na sekundę, jednocześnie bez zauważalnych opóźnień i przerw w przesyłanym obrazie.

W wagonach metra zainstalowano kamery przemysłowego systemu monitoringu (CCTV), cyfrowe rejestratory wideo (DVR), przenośne radia oraz anteny. Wykorzystanie z kolei nowej generacji optycznego systemu SDH umożliwiającego generowanie i transmisję ruchu głosowego, danych i wideo w ramach jednej platformy, pozwala obniżyć koszty wdrażania nowych zaawansowanych usług.

System nadzoru wideo Alcatela w transporcie publicznym był już wcześniej instalowany w Hong Kongu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały