Ponad 264 mln użytkowników mobilnych przeglądarek Opery

W sierpniu br. 264,5 miliona osób korzystało z mobilnych przeglądarek firmy Opera Software, aby uzyskać dostęp do internetu z poziomu urządzeń przenośnych.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z najnowszej edycji raportu "State of the Mobile Web" firmy Opera Software wynika, że w porównaniu z sierpniem 2012 roku liczba użytkowników przeglądarek Opera Mini, Opera dla Androida i Opera Mobile wzrosła o ponad 26 proc. (z 209,9 mln), a w porównaniu z lipcem - o 4,9 miliona (z 259,6 mln).

Opera Mobile i Opera dla Androida miały w sierpniu 20 milionów użytkowników, a Opera Mini - 243,1 miliona użytkowników (wobec 238,5 mln w lipcu 2013 r. i 191 mln w sierpniu 2012 r.).

grafika

Użytkownicy Opera Mini odwiedzili w sierpniu 176,9 miliarda stron - o 44 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2012 (122,4 mld stron), ale o 734,7 miliona mniej niż miesiąc wcześniej (177,6 mld stron).

grafika

Z kolei objętość danych wygenerowanych dla operatorów komórkowych przez użytkowników Opera Mini zwiększyła się rok do roku o ponad 69 proc., z 2,2 miliarda MB do poziomu 3,8 miliarda MB (ponad 160 mln więcej niż w lipcu 2013 r.). Dane w Operze Mini są kompresowane o maksymalnie 90 proc. - gdyby nie to, użytkownicy przeglądarki obejrzeliby ponad 15 petabajtów danych.

grafika

Opera Software podaje, że 36 proc. wszystkich użytkowników Opera Mini, Opera Mobile i Opera dla Androida do przeglądania internetu wykorzystuje smartfony.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska