Ponad 270 mln użytkowników mobilnych przeglądarek Opery

W grudniu 2013 r. 270,1 miliona osób korzystało z mobilnych przeglądarek firmy Opera Software, aby uzyskać dostęp do internetu z poziomu urządzeń przenośnych.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z najnowszej edycji raportu "State of the Mobile Web" firmy Opera Software wynika, że w porównaniu z grudniem 2012 r. liczba użytkowników przeglądarek Opera Mini, Opera na Androida, Opera Mobile i Skyfire wzrosła o ponad 17 proc. (z 229,2 mln), a w porównaniu z listopadem 2013 r. - o 7,6 miliona (z 261,6 mln).

Sama Opera Mini miała w grudniu ub.r. 248,9 miliona użytkowników, wobec 241,2 miliona w listopadzie ub.r. i 207,8 miliona w grudniu 2012 r. Resztę stanowili użytkownicy Opery na Androida, Opery Mobile i Skyfire.

grafika

Użytkownicy Opera Mini odwiedzili w grudniu 2013 r. 183,7 miliarda stron - o ponad 27 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2012 (143,7 mld stron) oraz o blisko 6 miliardów więcej niż miesiąc wcześniej (177,7 mld stron).

grafika

Z kolei objętość danych wygenerowanych dla operatorów komórkowych przez użytkowników Opera Mini zwiększyła się rok do roku o ponad 47 proc., z 2,8 miliarda MB do poziomu 4,1 miliarda MB (ponad 292 mln więcej niż w listopadzie ub.r.). Dane w Operze Mini są kompresowane o maksymalnie 90 proc. - gdyby nie to, użytkownicy przeglądarki obejrzeliby ponad 17 petabajtów danych.

grafika

Opera Software podaje, że 39 proc. wszystkich użytkowników firmowych przeglądarek na urządzenia mobilne do przeglądania internetu wykorzystuje smartfony.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały