Ponad 581 mln subskrybentów szerokopasmowego internetu

Na koniec III kwartału 2011 roku na świecie było 581,3 miliona subskrybentów stacjonarnego szerokopasmowego internetu.

km
km
Udostępnij artykuł:

To o 12,89 proc. więcej niż rok wcześniej oraz o 3,08 proc. więcej niż trzy miesiące wcześniej - wynika z danych firmy badawczej Point Topic.

W III kwartale 2011 roku na świecie przybyło 17,4 miliona subskrybentów stacjonarnego szerokopasmowego internetu - najwięcej od początku 2009 roku.

Największym i jednocześnie najszybciej rozwijającym się regionem jest Azja, gdzie na koniec III kwartału było 246,1 miliona subskrybentów (42,3 proc. ogółu) - o 16,61 proc. więcej w ujęciu rocznym i o 4,38 proc. więcej w ujęciu kwartalnym. Następne są Europa, oba kontynenty amerykańskie oraz Bliski Wschód i Afryka.

grafika

Biorąc pod uwagę poszczególne kraje, największą liczbę subskrybentów stacjonarnego szerokopasmowego internetu miały Chiny (152,5 mln), które wyprzedzały kolejno USA (90,5 mln), Japonię (35,8 mln), Niemcy (28,0 mln), Francję (22,4 mln), Wielką Brytanię (20,4 mln), Rosję (19,4 mln), Koreę Płd. (17,8 mln), Brazylię (16,0 mln) i Włochy (13,7 mln). 

grafika

Z kolei najpopularniejszą technologią dostępu do stacjonarnego szerokopasmowego internetu cały czas jest DSL, z której na koniec III kwartału 2011 roku korzystało 61,5 proc. ogółu subskrybentów. Następne są usługi dostarczane przez operatorów telewizji kablowej (19,5 proc.) oraz światłowody (16 proc.). 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały