Prawie 90 proc. pobieranych aplikacji mobilnych jest darmowych

W bieżącym roku darmowe aplikacje będą stanowić 89 proc. wszystkich pobranych aplikacji na urządzenia mobilne.

km
km
Udostępnij artykuł:

Taką prognozą przedstawiła firma badawcza Gartner, według której w bieżącym roku użytkownicy z całego świata ściągną 45,6 miliarda mobilnych aplikacji z oferujących je sklepów. 40,1 miliarda z nich mają stanowić aplikacje darmowe, a ponad 5 miliardów - płatne.

"Jeśli chodzi o aplikacje, które konsumenci kupują, 90 proc. z nich kosztuje mniej niż 3 dolary (...) Aplikacje kosztujące od 99 centów do 2,99 dolara będą odpowiadać za 87,5 proc. płatnych pobrań w 2012 roku i 96 proc. w roku 2016." - stwierdziła Sandy Shen, research director w firmie Gartner.  

grafika

Gartner przewiduje, że prawie połowa aplikacji zostanie ściągnięta z Apple App Store. Do końca roku będzie to 21 miliardów pobrań, 74 procent więcej niż w 2011.

Obecnie dominują takie platformy jak Apple App Stroe, Google Play oraz Windows Phone Marketplace. Gartner twierdzi jednak, że w nadchodzących latach będziemy oglądać znaczący wzrost cyfrowych sklepów z aplikacjami Amazonu oraz Facebooka.

Z analizy wynika również, że rosnąć będzie rola płatności wewnątrz aplikacji. Coraz więcej deweloperów decyduje się na takie rozwiązanie, dzięki czemu konsumenci chętniej sięgają po ich programy. Do 2016 roku 30 procent aplikacji mobilnych będzie posiadało wewnętrzne systemy płatności, a platformy dystrybucji cyfrowej będą czerpały z nich 41 procent przychodów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator