Produkcja przemysłowa wzrosła o 4,6 proc., znacznie poniżej oczekiwań

Produkcja przemysłowa spadła w lutym 2012 r. o 1,0% wobec poprzedniego miesiąca, a w ujęciu rocznym wzrosła o 4,6% wobec wzrostu o 9,0% w styczniu, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS) w komunikacie.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym produkcja sprzedana przemysłu ukształtowała się na poziomie o 6,0% wyższym niż w analogicznym miesiącu ub. roku i o 1,3% niższym w porównaniu ze styczniem br." - głosi komunikat GUS.

Produkcja budowlano-montażowa spadła tym okresie o 5,5% m/m i wzrosła o 12,0% w ujęciu rocznym. W styczniu wzrost wyniósł 32,2 % r/r.

"W stosunku do lutego ub. roku wzrost produkcji sprzedanej odnotowano w 26 (spośród 34) działach przemysłu m.in. w produkcji wyrobów z metali – o 14,8%, chemikaliów i wyrobów chemicznych – o 14,8%, maszyn i urządzeń – o 9,4%, papieru i wyrobów z papieru – o 8,0%, urządzeń elektrycznych – 7,7% oraz artykułów spożywczych – o 6,0%" - czytamy dalej w komunikacie.

Spadek produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu z lutym ub. roku wystąpił w 8 działach, m.in. w wydobywaniu węgla kamiennego i brunatnego – o 7,9%, w produkcji wyrobów z pozostałych mineralnych surowców niemetalicznych – o 6,8%, mebli – o 1,8% oraz koksu i produktów rafinacji ropy naftowej – o 1,1%, podał też GUS.

Dwunastu ekonomistów, uwzględnionych w ankiecie agencji ISB, przewidywało, że produkcja przemysłowa w lutym wzrosła o 8,3% r/r. Ich oczekiwania były bardzo rozbieżne i wahały się od 6,5% do 8,9%, przy średniej na poziomie 8,33%.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu