Programy śniadaniowe tracą widzów. „Dzień dobry TVN” ciągle wyżej od „Pytania na śniadanie”

W jesiennym sezonie zarówno „Dzień dobry TVN” jak i „Pytanie na śniadanie” zanotowały spadki oglądalności. Jednak nadal morning show TVN ogląda zdecydowanie więcej widzów niż magazyn poranny TVP2.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Z danych Nielsen Audiencje Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 2 września do 18 grudnia br. średnia widownia „Dzień dobry TVN”, nadawanego w dni powszednie o godz. 8.00, wyniosła 494 tys. osób. Przełożyło się to na 13,72 proc. udziału TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 17,63 proc. w grupie komercyjnej 16-49. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej magazyn stracił 83 tys. widzów. Wówczas śledziło go bowiem 577 tys. osób, co przełożyło się odpowiednio na 17,04 proc. i 20,17 proc. udziału.

Konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” TVP2 w tym samym okresie miało średnio 355 tys. widzów przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 10,30 proc. i 8,28 proc. Rok wcześniej program miał o 81 tys. widzów więcej - śledziło go 436 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 13,27 proc. i 10,03 proc. Magazyn ten również rozpoczyna się o godz. 8.00.

W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek „Dzień dobry TVN”, pokazany 11 listopada br., obejrzało aż 1,10 mln widzów. Było to jednak wydanie pokazane w dzień świąteczny, gdy nie było „Pytania na śniadanie”. Natomiast ten drugi magazyn największą oglądalność osiągnął 7 listopada br., gdy program śledziło 517 tys. osób.

Wydania weekendowe „Dzień dobry TVN” emitowane w soboty i niedziele o godz. 8.30 (w okresie od 31 sierpnia do 15 grudnia br.) oglądało średnio 880 tys. widzów (miały odpowiednio 14,34 proc. oraz 17,12 proc. udziału). W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. straciły one 103 tys. oglądających (rok temu śledziło je 983 tys. osób i miały 15,94 proc. oraz 17,75 proc. udziału).

Natomiast emitowane tylko w soboty (o godz. 8.00) „Pytanie na śniadanie” w badanym okresie gromadziło 516 tys. widzów (10,56 proc. oraz 7,89 proc. udziału). Magazyn ten względem analogicznego okresu ub.r. stracił 81 tys. widzów. Wówczas oglądało go 597 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 12,51 proc. oraz 10,09 proc.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?