Promocje, rabaty i zwrot gotówki najbardziej cenione w programach lojalnościowych

Zachęty finansowe stanowią główny powód, dla którego konsumenci uczestniczą w prowadzonych przez sklepy programach lojalnościowych - wynika z badania Nielsena.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

67 proc. badanych na świecie uczestniczących w programach lojalnościowych przyznaje, że robi to tylko aby zdobyć darmowe produkty lub rabaty.

Respondenci w każdym z regionów najbardziej cenią sobie zachęty finansowe. Nieco ponad połowa (51 proc.) ogółu badanych, a aż 62 proc. w Europie, wśród trzech najbardziej wartościowych korzyści wymienia obniżki cen.

Mniejszy odsetek badanych w skali globalnej (45 proc.) wskazuje na rabaty lub zwrot gotówki, przy czym są one popularniejsze od obniżek w Ameryce Północnej (49 proc. vs. 46 proc.) i Ameryce Łacińskiej (48 proc. vs. 47 proc.).

grafika

Mniej ważne, ale także cenione przez uczestników programów lojalnościowych, są benefity niezwiązane bezpośrednio z pieniędzmi, takie jak punkty (22 proc.), wyłączny dostęp do określonego towaru (15 proc.) oraz wyższy priorytet usługi (12 proc.).

grafika

Niefinansowe zachęty bardziej od starszych konsumentów cenią sobie młodsi odbiorcy. Przykładowo na wyższy priorytet usługi wskazuje 15 proc. "Millenialsów", czyli ponad dwukrotnie więcej niż w grupach "Baby Boomers" i "Silent Generation" (po 6 proc.). "Millenialsi" zdecydowanie częściej cenią sobie także spersonalizowane produkty oraz działalność charytatywną.

grafika
grafika

Badanie pokazało także, że 81 proc. uczestników programów lojalnościowych na świecie oczekuje, aby były one bardziej elastyczne, czyli dawały korzyść niezależnie od tego czy zakup został dokonany w tradycyjnym sklepie, na stronie internetowej, czy w aplikacji mobilnej.

Badanie "Nielsen Global Loyalty-Sentiment Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w dniach 1-23 marca 2016 r. na grupie ponad 30 tys. internautów z 63 państw w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Łacińskiej, regionie Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryce Północnej, reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style