“Przekrój” zmieni makietę i zawartość

Tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój) od numeru, który ukaże się w najbliższy wtorek 21 września br., zmieni makietę i wprowadzi nowe rubryki.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

- Nowa makieta respektuje tradycje "Przekroju", wybraliśmy np. font zaprojektowany w latach 60 ubiegłego wieku – mówi nam Katarzyna Janowska, redaktor naczelna pisma. - Nie wprowadzamy radykalnych zmian, odświeżamy, ułatwiamy nawigację. Uciekamy od zbędnych graficznych fajerwerków - opisuje szatą graficzną Janowska. Za przygotowanie nowego layoutu odpowiedzialny był Kasper Skirgajłło-Krajewski, dyrektor artystyczny pisma.

Zmiany obejmą również zawartość tygodnika, pojawią się nowe rubryki: “Tydzień z Przekrojem” (informująca, gdzie pójść i co zobaczyć), “Forum Przekroju” (przeczytać tam będzie można intelektualne debaty), a także rubryka historyczna, kulinarna oraz dotyczącą nowych mediów, która stanowić będzie łącznikiem między nową witryną internetową pisma, która wkrótce zostanie uruchomiona. - Na naszych łamach pojawią się też nowi rysownicy komentujący rzeczywistość - zdradza Katarzyna Janowska. Tygodnik przywróci również poprzeczną stronę, która była w przeszłości znakiem firmowym “Przekroju - tym razem będzie ona na trzeciej okładce. - Teraz najzabawniejszy w "Przekroju" jest Marek Raczkowski, dlatego jemu oddaliśmy tę okładkę -  dodaje Janowska.

Odświeżone zostaną też istniejące elementy pisma. np. dział Otwórz zaczynać się będzie od dwóch wielkich zdjęć, a rozbudowany spis treść będzie eksponować autorów tygodnika. Objętość “Przekroju”, wynosząca obecnie 76 stron, pozostaje bez zmian.

Zmianom makiety i zawartości towarzyszyć będzie kampania promocyjna, realizowana pod nowym hasłem tytułu “Pismo z charakterem”. Akcja obejmie telewizję, radio i kina (więcej na ten temat).

Z danych ZKDP wynika, że średnie rozpowszechnianie płatne razem „Przekroju” w okresie od stycznia do lipca br. wyniosło 46 368 egz.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały