Przez pół roku Facebook stracił 11 mln użytkowników

Naukowcy Uniwersytetu Wiedeńskiego obliczyli, że w ciągu minionych 6 miesięcy z korzystania z Facebooka tylko w USA i Wielkiej Brytanii mogło zrezygnować łącznie 11 mln internautów.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Liczbę to otrzymano na podstawie analizy aktywnych użytkowników korzystających z ogólnodostępnego API serwisu. Naukowcy wyliczyli, że w ciągu 6 miesięcy Facebook stracił ok. 9 mln użytkowników w Ameryce i 2 mln w Wielkiej Brytanii. Danych dotyczących pozostałych krajów Europy nie podano.

Stefan Stieger, profesor pssychologii z Uniwersytetu Wiedeńskiego przepytał, 600 posiadaczy kont w serwisie o przyczyny ewentualnego niezadowolenia. Jako powód rezygnowania z Facebooka najczęściej podawano większą świadomość zagrożeń związanych z prywatnością w internecie oraz z uzależnieniem od niego. Internauci mogą też być rozczarowani ofertą mediów społecznościowych, która pozwala jedynie na utrzymywanie wirtualnych i przez to płytkich kontaktów. Naukowiec ponadto sugeruje, że największa liczba użytkowników, która rozpoczynała przygodę z serwisem Zuckerberga w okresie, gdy dopiero zdobywał on popularność, staje się coraz starsza. Tymczasem wśród młodszych internautów Facebook nie jest już tak modny i popularny.

Facebook w ostatnim czasie radzi sobie coraz lepiej na giełdzie. Serwisowi udało się osiągnąć rekordowe, wyższe niż podczas debiutu ceny akcji (przeczytaj o tym więcej). W najbliższym czasie planowane jest również rozszerzenie oferty dla reklamodawców o formaty wideo (więcej na ten temat).

tp
Autor artykułu:
tp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały