Przychody polskich badań: SMG/KRC i ACNielsen na czele, OBOP i Ipsos w dół

18 największych w Polsce firm badania opinii i rynku osiągnęło w ub.r. łączne przychody w wysokości 574,8 mln zł. To o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z audytu przeprowadzonego na zlecenie Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku wynika, że zdecydowanymi liderami segmentu badań opinii i rynku w Polsce są Millward Brown SMG/KRC i ACNielsen Polska, które jako jedyne w zeszłym roku zanotowały przychody powyżej 100 mln zł. - Nastąpił wzrost obrotów czterech największych podmiotów, generujących ponad połowę przychodu naszej branży, oraz firm z polskim kapitałem, które w roku 2010 radziły sobie nieco gorzej - komentuje Janusz Durlik, prezes OFBOR-u.

Największe wzrosty przychodów w skali roku osiągnęły Interaktywny Instytut Badań Rynkowych i instytut Almeres. Natomiast największe spadki zanotowały 4P research mix i CBOS.

- Niezmiennie znaczący udział w portfelach zleceń firm badawczych stanowią projekty finansowane ze środków publicznych, głównie europejskich. Ponieważ zwykle są to duże przedsięwzięcia badawcze, mają one istotny wpływ na roczne wyniki finansowe, szczególnie firm średnich i mniejszych - opisuje Durlik. - Odzwierciedla to środkowa część tabeli rankingowej, w której część firm notuje istotne wzrosty, a część nie uchroniła się od spadków - zauważa. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych