Radio Eska z 11 mln zł zysku, wpływy 7 proc. w górę

W ub.r. Radio Eska osiągnęło wzrost przychodów o 7,1 proc. do 39,17 mln zł, a jego zysk netto poszedł w górę z 9,99 do 11,42 mln zł. Swojemu właścicielowi, a jednocześnie brokerowi reklamowemu - spółce Time wypłaci 9,5 mln zł dywidendy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wpływy Radia Eska pochodzące od innych spółek z holdingu ZPR Media zwiększyły się z 33,6 do 37,82 mln zł. To przede wszystkim przychody od spółki Time (wzrosły z 33,17 do 37,39 mln zł), która jest brokerem reklamowym rozgłośni.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wydawca-super-expressu-i-broker-grupy-radiowej-time-mniej-ze-sprzedazy-prasy-wiecej-z-reklam-ubylo-40-pracownikow,7169857864706177a ##

Ubyło 10 etatów

Koszty operacyjne Radia Eska zwiększyły się o 4,3 proc. do 25,29 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia poszły w górę z 9,43 do 10,06 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze z 1,73 do 1,85 mln zł i na usługi obce z 9,42 do 8,73 mln zł.

Średnie zatrudnienie w firmie w ub.r. wynosiło 167,08 etatów, wobec 176,75 przed rokiem. Nakłady inwestycyjne w ub.r. sięgnęły 2,95 mln zł, w br. mają wynieść 1,37 mln zł.

Zysk operacyjny rozgłośni zwiększył się z 12,29 do 13,88 mln zł, zysk brutto - z 12,37 do 14,1 mln zł, a po potrąceniu podatku dochodowego (w ub.r. spółka zapłaciła 2,68 mln zł, a rok wcześniej 2,38 mln zł) zysk netto wzrósł z 9,99 do 11,42 mln zł.

Spółka Time, mająca 100 proc. udziałów Radia Eska, postanowiła, że do połowy czerwca dostanie 9,5 mln zł dywidendy, a pozostałe 1,92 mln zł z zeszłorocznego zysku zostanie przeznaczone na kapitał zapasowy.

grafika

Jak będzie w br.? Kierownictwo Radia Eski w sprawozdaniu zwróciło uwagę, że agencja ratingowa S&P niedawno obniżyła prognozę tegorocznego wzrostu PKB w Polsce z 5 do 3,6 proc.

- Mimo to dotychczasowa strategia rozwoju oraz fakt współpracy z dużym podmiotem na rynku medialnym (Time S.A.), zwiększają szanse na dodatni wynik EBITDA - zaznaczono.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu